Sida 4 av 6

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: fre 17 okt 2014, 21:04:35
av KungKorreN
Sant så sant! Nu är pärlan inställd i värmegaraget! Nu ska skruvandet ta fart! :D

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: mån 24 nov 2014, 18:35:47
av KungKorreN
Tjena grabbar och flickor!

Nu har det hänt endel igen. Länge sen jag uppdaterade,men har varit lite struligt med livet i övrigt så helt enkelt inte hunnit.
Sen förra gången har det hänt en del. Nu är både torkaren bak samt den FULA 80-tals antennen ett minne blott!
Samt har jag renoverat mina gamla fälgar jag fick med som vinterdäck och istället satt på ett par R-däck som är anpassade för bankörning :D
lägger upp lite bilder och låter dem tala för sig själva=D

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: mån 24 nov 2014, 18:36:48
av KungKorreN
Har även fått tag i en GT4 front och huv som jag är riktigt sugen på att köpa. Vi får se vad som händer!


Några andra tips?

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: mån 24 nov 2014, 22:40:06
av cheetah1
Ett tips är att lyfta av minuspolen istället för pluspolen när du kopplar av batteriet. Tänk dig överaskningen du får när du lägger verktyget mot valfri metalldel runtom pluspolen när du lossar, verktyget smälter och batteriet säger PANG. Jag rekommenderar starkt att du tar minuspolen istället. Samma gäller om du lossar båda för att byta batteri. Börja med minuspolen.

Såvida du inte har en plusjordad bil, men det har du inte.

Var det inte nåt med att man var tvungen att byta krockbalk för att få på GT4-fronten på 202:an? Eller har jag drömt ihop det? Ni som kan?

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: tis 25 nov 2014, 00:05:49
av Glenn
Är inte det på ST185/St182 ? ..om man ska ha på CS-fronten ?

Iofs är det ju ganska ovanligt att man monterar ST205-front på ST202, delvis för att man även måste byta huv, vilket TS ju verkar vara medveten om.

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: ons 26 nov 2014, 14:10:54
av cheetah1
Är det så det är? Ja, det är möjligt, det är mer än jag minns...

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: ons 26 nov 2014, 16:21:16
av Fnys
På T18 kan du byta frontspoiler utan att byta huv eftersom dom inte påverkar varandras passform då det ligger två stycken "kolfiber-ribbor" mellan huv och front. Dock osäker om du måste byta krockbalk. Om jag minns rätt så går det med gti-balken och en gt4 cs-front men att gti-balken syns eftersom cs-fronten är mer "öppen" så den kan ge bättre kylning åt kylare och intercooler.
På T20 är jag 99% säker att du måste byta både huv och front alt. modifiera en utav delarna.

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: ons 26 nov 2014, 23:08:11
av Glenn
Det GÅR ju att byta bara front förvisso, men det ser förjävligt ut då det blir en stor springa mellan huv och front, man ser ibland folk som har det så, speciellt i brittiska biltidningar där folk köpt en front anpassad för ST205 och sätter dne på en ST202/AT200.

(Men britterna har fan INGEN smak vad det gäller bilar heller..)

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: fre 28 nov 2014, 18:15:16
av KungKorreN
Tjena igen gott folk!

Varit och skruvat idag igen *Suck*

Igårkväll hämtade jag min gt4 huv samt en gt4 front som nu, med lite svett, tårar och kärlek försöka passa rakt på alla fästen =Df

Fronten skulle behöva en omlack,men de får bli nästa omgång då jag troligtvis även skickar med vingen på lack samtidigt ;)

Re: Toyota Celica ST202 -97

Postat: fre 28 nov 2014, 22:22:08
av Fnys
Huven ser ändå okej ut på fotot :) Var det tydlig färgskillnad mellan huvens och frontens röda lack mot resten av bilens röda lack?