Kribbe's MR2 Turbo -93

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Inför Runball Rally 2015

Inlägg av Toyspeed »

Härligt! nu börjar de likna nått

Ni ser ut att ha en fantastisk resa. Och 2:an ser ju riktigt bra ut!
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Inför Runball Rally 2015

Inlägg av kribbe »

Toyspeed skrev:Härligt! nu börjar de likna nått

Ni ser ut att ha en fantastisk resa. Och 2:an ser ju riktigt bra ut!
Än så länge sol varje dag med undantag av någon lokal regnskur.
Ja jag blev nästan förvånad själv hur bra det blev :) foileringen ser däremot lite sliten ut nu efter några dagar i stark sol. Börjar lyfta på vissa ställen. Men så blir det när man inte betalat för det dyraste och bästa ;)
Idag mot luxemboug hände inte så mycket. Blir kanske nån bild från parkeringen och festen sen kanske.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Inför Runball Rally 2015

Inlägg av KACE80 »

Häftigt att äntligen få se lite bilder!
Dock blir det ju inte länge ni stannar och avnjuter ställena, men men det är ju ett rally 8-)

Anton
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Inför Runball Rally 2015

Inlägg av kribbe »

KACE80 skrev:Häftigt att äntligen få se lite bilder!
Dock blir det ju inte länge ni stannar och avnjuter ställena, men men det är ju ett rally 8-)

Anton
Ja det blir ju så. Största upplevelserna är ibland på ställena man stannar på innan man kommer fram.
Ett alternativ är ju att festa mindre och komma tidigare till städerna.

Här är i alla fal två bilder från parkeringen i Luxemburg. En tidigare eftermiddag och en senare eftermiddag.

Bild

Bild
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Inför Runball Rally 2015

Inlägg av kribbe »

En rolig grej med detta rallyt är ju också folket. Om du kör Ferrari, Lamborghini, Aston Martin eller en gammal Audi TT, Honda del Sol, Toyota MR2 eller en gammal ford Torino så är ändå bilintresset där och drar samman allt folk. Alla har samma intresse men olika möjligheter och stil av bilar. Antingen en dyrare lyxigare sportbil eller en billigare som är trimmad och ombyggd och skruvad på av personen själv. Eller ett mellanting där man bara tycker det är kul med bilresan runt Europa
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Inför Runball Rally 2015

Inlägg av kribbe »

Okej en väldigt sen uppdatering av rallyt :P tiden och minnet försvann.

Detta videoklippet säger det mesta om sista biten. Sista sträckan med MR2:an mycket på bild :D



Och sen tog jag chansen att leka lite med MR2:an idag med på Bivaröds flygfält utanför Knislinge i Skåne med 201 meters dragracing.
Mycket bilar och publik på plats med blandade bilar. Allt från vanliga gatbilar till riktiga dragracingbilar.

Vet inte hur bra tid det är men jag lyckades köra som bäst på 10,186
Jag tror däremot inte allt går hundra procent i motorn då laddtrycksmätaren aldrig gick upp på max laddtryck. Vet inte om det är Unichip boxen som är lite klurig. Bilen har alltid gjort så här, ibland går den på nästan fullt ladd när man gasar på och ibland så stannar den istället på runt 0,7 bar

Men nu när bilen inte behöver ut i Europa och köra och tiden räcker till lite mer så tänkte jag börja anpassa motorn för GEN3 ECU så att jag kan koppla in Apexi ECUn istället. Och då hoppas jag motorn kommer gå lite bättre
Användarens profilbild
todie
Inlägg: 202
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 20:12:31
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 1993
PostOrt: Vänersborg
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Westcoast Motorsport
OrgNr: 821105-5515
Kontaktperson: Pontus Karlsson
Ort: Vänersborg
Kontakt:

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Runball Rally 2015

Inlägg av todie »

Nice resa...kul o se o läsa...har själv tänkt delta nån gång. Bytt avgas än? Har ett 3" enkelutblås system liggandes på hyllan om d vore intressant? :) hör av dig om det är andra delar du behöver...eller om du har mr2 delar att sälja! :) jävligt snygg bakre stötfångare!!
Toyota MR2 Turbo -93 - http://www.westcoastmotorsport.se
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Runball Rally 2015

Inlägg av kribbe »

todie skrev:Nice resa...kul o se o läsa...har själv tänkt delta nån gång. Bytt avgas än? Har ett 3" enkelutblås system liggandes på hyllan om d vore intressant? :) hör av dig om det är andra delar du behöver...eller om du har mr2 delar att sälja! :) jävligt snygg bakre stötfångare!!
Anmälan ligger uppe nu på http://runballrally.com Var nånstans ruten går kommer senare.
Avgaset är samma men jag har märkt nu när jag har pressat motorn mer att downpipen nog behöver ett flexrör. Det har börjat spricka på ett nytt ställe nu igen.
Så en ny downpipe skulle behövas som tål när motorn rör på sig.
Vad är det för märke /utformning på avgassystemet? Blir nog ett egetbyggt annars då jag vill ha ner katen under bilen istället för i motorrummet.

Bakre stötfångaren är veilside modell (säkert kopia). Blev själv lite förvånad när Border front Bomex kjolar och Veilside bakdel gick ihop så bra :)

Mr2 delar som jag har är bl.a främre blinker/reflex och baklampor med mellanpanel för 90-93 års modeller tror jag det är. Har även glasfiber framskärmar med ett luftuttag i. Sen är där säkert diverse smådelar som jag inte kommer på just nu. Har ju även delar till en Celica gt4 -91 där vissa motordelar passar rätt över
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Runball Rally 2015

Inlägg av kribbe »

MR2:an är anmäld till nästa års Runballrally också. Så är där mer toyotafolk som vill köra så hade det varit skoj :)
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93 Runball Rally 2015

Inlägg av kribbe »

Jag undrade varför där inte var fullt laddtryck. Kan ju bero på detta. En liten spricka i en slang. Var ren slump att jag fick för mig att dra fingret över sprickan då den inte syns när man titta i motorrummet bara :) Fick igenom hela fingret genom sprickan :P

Bild
Skriv svar