Kribbe's MR2 Turbo -93

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93

Inlägg av kribbe »

Glenn skrev: tor 07 sep 2017, 08:32:08 Ja, krossad is lär väl vara bäst, ska man kyla drickan i ett glas är det ju mycket snabbare att få kyla om man har finkrossad is, å andra sidan smälter den ju förstås fortare, men ska man hälla i is i intercoolern så är det väl troligen för ett dragrace, inte när man ska på långsemester.
Ja isen var ju tänkt mest till dragracing och bankörning.
Min tanke var ju "normala" isbitar. Man behöver ju kunna få med det till ditt man ska med om man inte köper en ismaskin om ström finns tillgängligt.

Blir testkörning idag för att se hur det fungerar. Där är även monterat en tempmätarsensor så jag kan se hur varmt det blir
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Kribbe's MR2 Turbo -93

Inlägg av kribbe »

Test 1 avklätt.
Körning från Hanaskog till Åhus. Ca 30 minuter blandad körning

Öppnar kylarlocket på intercooler och...............fortfarande inte ens ljummet. Tempmätaren har en lägstapunkt på 40 grader och då vattnet inte ens kändes närheten till varmt så gissar jag på temperatur på mellan 20-30 på vattnet då mätaren inte hade lyft från bottenläget än.

Nästa steg är om man på nåt sätt kan koppla en tempmätaren på insugsluften.....tips?
Hade varit kul att veta
Skriv svar