Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Kul med lite respons här!
Jag måste säga att ja blir väldigt glad när ja hör att jag kan va avgörandet för vissa av er om ni ska till Mantorp eller ej!
Jag hoppas ni letar upp mig och snackar lite. De är alltid kul att träffa på folk man bara snackat med via forum.


Min Volvo 850 turbo är nu besiktigad efter 2.5 års stillestånd och gick genom helt utan anmärkning. Inte ens ett "bra att veta". Ganska förvånande. men kul =) Anledningen till besiktningen så akut var att ja behövde en dragbil. Och va är bättre än en 850? =)

Släp är fixat och ikväll ska MR2:an lastas så den stor redo i gryningen för avfärd.

De som ska fixas idag är lite småsaker bara. Olja ska bytas. jag ska känna genom lite bultar och grejer och kolla så inget vibrerat loss. Jag ska slänga lite lack på lite slitna prylar och snygga till lite haffsiga installationer.

Ses i Mantorp!
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Hum... hela dan har fan vatt ett helvete.

Bilen är iallafall lastad och den funkar som den ska! Allt bra så långt.
Dock måste den lastas om imon pga att släpet blev för baktungt... Vettifan vad som skiljer sig nu mot innan. Men ja har alltid lastat med nosen först. men de verkar inte gå.

Så omlastning kl 0600 sen bär de av mot Mantorp!
Syns där
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Henrik »

skiter sig för mig iaf. Årliga BMW-träffen 6 mil hemifrån kontra 45mil actionmeet.. Blir bmwträffen. Lycka till, hoppas på bra tider för dig!
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Henrik »

Nå hur gick det idag?!
Ivrig..
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Kommer ett längre utlägg imorgon när ja sovit lite. Är helt slut...

Men jag fick köra 3 repor. En där ja gled iväg i starten för att enbart ta de riktigt lungt och känna på banan. 11,7 / 205km/h

Repa 2 skulle jag ladda på tänkte jag och kom iväg helt okej. Men av någon outgrundling anledning som jag fortfarande inte kan komma på så fick bilen tokspel. Drog loss mina MT däck både på ettan, tvåan OCH trean med helt okontrollerat hjulspinn... När ja legat på varvstopp på hjulspinn över 201m linjen så släppte ja och rullade i mål på en 13.00

Repa 3 hade ja så otroligt många tankar i huvudet. Spann bilen.. Eller va de kopplingen. (Vilket ja iofs inte trodde på då alla runt omkring mig bekräftat att de faktiskt spann)
Steg av kopplingen på 6500varv och de greppade helt okej. Sköt på bra men strulade rejält med att få i tvåan. Kändes som de tog en evighet innan den satt. trean ganska okej även om ja farmorsväxlade efter att ja fortfarande grunnade på tvåans växel tidigare. Gick i mål på 11.19 / 206 ( har ja för mig just nu )
Väl i mål hörde ja nått märkligt klonkade som ja inte kände igen. Började fundera på va fan är de här.

Visade sig att nånting i lådan e paj. Undersökning i morgon får visa vad som skett. Men så fort ja svänger så knakar och brakar de rejält i lådan. Så ja rullade på trailern och gick upp på läktaren istället.

Imorgon ska ja skriva ihop en bättre resume om mina 3 dagar... Helt sjukt... Känns som oturen förföljt mig!
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Dale »

Men, men, men jag missade dig. :-(
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Henrik »

Ja, När motorn verkar funka och lämnar effekt, då börjar andra saker ge sig. Som tur är kostar lådor inga sjuka pengar. Testa byta. 11,2 är ingen dålig tid direkt! Lite övning på det så kanske du matchar nymans snabbaste tid och tar över tronen ;) Så upp med hakan!
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Henrik skrev:Ja, När motorn verkar funka och lämnar effekt, då börjar andra saker ge sig. Som tur är kostar lådor inga sjuka pengar. Testa byta. 11,2 är ingen dålig tid direkt! Lite övning på det så kanske du matchar nymans snabbaste tid och tar över tronen ;) Så upp med hakan!
Ja motorn går så jävla fint, aldrig en misständning eller nånting. Kunde ja bara få i kuggarna i tid och i rätt ordning så ska de gå att kapa en heldel tid.
Men en Gen 3 låda med en vettig diff i står väldigt högt upp på inköpslistan just nu.
Någon som har en så hör gärna av er!
Jag är nämligen lite sugen på Malmby om 2 veckor... En ny låda och sen ska jag åka till min mappare och se om vi kan krama lite lite mer mos ur maskinen. Slutfarterna måste upp lite till.
Användarens profilbild
lurvas
Inlägg: 72
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 17:50:18
Bilmodell: Toyota MR2 turbo Gen III
Årsmodell: 1994
PostOrt: göteborg
Land (Country): sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av lurvas »

såg dig köra va mycket roligt att se en mr2 iaf tog så många kort som jag kunde.
kolla på ebay.com efter en ny låda dollarn ligger på 7.2 så det är bara att handla:D
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Trevligt!

Vill du dela med dig av korten så "feel free" =)
Alla kort uppskattas.

Som ni ser på bilderna som kommer upp senare så saknas de en front på bilen... :(
Ett missöde vid lastningen.. Vinschen gick sönder på släpet och bilen rusade bakåt och fastnade med fronten i släpet och ryckte loss hela skiten. Ganska trist. Men de va bara att slänga in skiten i garaget och dra upp bilen igen och åka till Action Meet.
Skriv svar