Celica ST-205 Gt-four -95

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Killawife
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 09 sep 2016, 21:09:32
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Vimmerby
Ort: Vimmerby

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Killawife »

lyset i taket funkar som det ska.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Glenn »

Du verkar ju ha den där extra interiörbelysningsoptionen, det går inte att hitta det där på nåt schema då ?

Hade du fördröjning av ljuset också ? ..alltså som på "moderna" bilar att det lyser ett tag after att man stängt dörren ? isåfall aknske det är den biten som strular till det.

(moderna och moderna, saab 9-5 '98 hade ju det, och det var väl inte speciellt i framkant men men..)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Killawife
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 09 sep 2016, 21:09:32
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Vimmerby
Ort: Vimmerby

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Killawife »

Jag det är den extra interiörsbelysningen som tydligen kom 96 som sitter på min 95:a. Jag tror inte att det är nån fördröjning på den men jag vet faktiskt inte det med säkerhet. Jag kan dock inte använda boxen som styr det då den skickar ut två 12v+ och det finns inga lampor som lyser med det. Jag har provat att dra en separat jord men då lyser det hela tiden.
Killawife
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 09 sep 2016, 21:09:32
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Vimmerby
Ort: Vimmerby

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Killawife »

Så var det fixat. Vilket skitjobb. Jag fick dra en kabel in i dörren och koppla upp mig på dörrbelysningen. Jag måste voltmätt varenda kabel i kopplingshusen utan att hitta rätt. Men huvudsaken är att det funkar.
Pluggade VVTI:n med och kopplade in en Dawes device. Har inte provat funktionen än eller ställt laddtrycket men det blir nog bra.

Och jag monterade min Dashcam med. Ska dock fixa ett Alcantarasurround till växelspaken innan jag kan göra färdigt det. Och har påbörjat omklädnaden av innertaket med Alcantara med. Det blir grymt snyggt.

Nu får Celican rulla ut ur garaget lite då jag ska greja med Audin.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av cheetah1 »

Vad kom dom fram till tillslut, om det där med dashcams? Det var ju lite liv om det för nåt år sen, att det kunde räknas som kameraövervakning etc..
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Glenn »

Det är numera lagligt.

vad var det som felade med innerbelysningen då ? eller drog du en ny kabel där dte borde varit kontakt ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Killawife
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 09 sep 2016, 21:09:32
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Vimmerby
Ort: Vimmerby

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Killawife »

Jag har ingen aning om vad problemet med innerbelysningen är så jag bara gick runt det helt enkelt. Två kvällar av felsökande fick räcka innan tålamodet tröt.

Dashcams är lagligt att inneha. De ändrade det i somras tror jag. Jag ska fixa så jag kan koppla min till stereons skärm när jag väl får den.
Killawife
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 09 sep 2016, 21:09:32
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Vimmerby
Ort: Vimmerby

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Killawife »

Det var ett tag sen jag skrev här men jag har faktiskt gjort en del sen dess. Jag har klätt om taket med Alcantara och ska även klä förarstolens centrum med det. Jag har monterat ny knopp och alcantarasurround till den. Jag har monterat en ny Motordriven antenn och röd belysning i bagaget. Jag har fixat en hel del rostiga skruvar och gängat upp en massa dåliga gängor och jag har även påbörjat montering av slutsteg och baslåda. Stereon har kommit med men jag har inte monterat den.
Igår skulle jag byta vindrutetorkarna men då var armarna lite rostiga så jag plockade av dem och då blev det ju som det alltid blir med att man gör en massa extra. Nu funderar jag på om jag ska behålla torkararmarna borstade, polera dom eller lacka dom svarta, vad tycker ni?

Bild

Bild

Bild
Killawife
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 09 sep 2016, 21:09:32
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Vimmerby
Ort: Vimmerby

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Killawife »

Fick mina solskydd idag, skickade från USA. Jag lackad eom fästet då det var slitet och sen var det bara att skruva dit. Blev grymt bra.
Jag har även lackat mina Vinghöjare och monterat dekaler. De ska klarlackas bara. Jag måste bestämma mig föra om jag ska ha Blanka eller matta med.
Tänkte börja att montera slutsteg och lite annat med i veckan.


https://image.ibb.co/m0JFTv/20170204_195024.jpg
https://image.ibb.co/mtNaTv/20170206_225905.jpg


Nåt har ändrats med bildlänkar. Var ett helvete att få dit dom så det får väl vara då.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Celica ST-205 Gt-four -95

Inlägg av Fnys »

Snyggt, allting! :thumbup:
Har också rostiga torkararmar. Var dom svåra att demontera, montera och ställa in rätt (kalibrera) för att få dom att gå rätt på framrutan?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar