MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Rastaman skrev:Jag väntar ändå på en två år gammal film från dig! :)
*trumvirvel*

...

Knappt 2 år skulle jag säga :D



Slänger in en bonusbild, Blev en runda på 5 mil från jobbet idag, I normala fall är det bara knappt 1 mil:)

Bild
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Rastaman »

Vad försiktigt jag körde...kändes inte så när jag satt i bilen, men ser jätteförsiktigt ut på film...

Hade glömt hur djävligt lådan skrapade :D
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Man får vara vänlig men bestämd mot lådan, Den klagar lite när jag växlar den:)

AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Äntligen semester...

Har hunnit köra en hel del mr2 i sommar.

Började med en vända på Superstage i Emmaboda i början på juni. Satte nytt personbästa på r-däck, Innan var 1:35,35 pb, putsade det till 1:34,98...

Slängde på slicksen vid lunch och började jaga, fick köra typ 5 rundor i taget då vi var lite folk kvar och jag fick till 1:33,95 :D :D :D

Riktigt nöjd, Det går att putsa den tiden mer är jag övertygad om med rätt förutsättningar, är galet rädd för att bromsa sönder slicksen så jag fegar vid inbromsningarna.

Racepackning...

Bild

Bild

För 2 veckor sen när det var varmare än i saharas öken så var det dags för en roadtrip till Ring Knutstorp och Sportvagnsmeeting, Inte köra utan bara glo. Men vi skulle åka "sportvagnar" så det fick bli MR2 för min del...
Åkte småvägar ner så det blev drygt 30 mil i skalstol i bil utan ac när det var drygt 30 grader utanför, Visste knappt vad jag hette när jag kom fram o behövde inte pissa förens söndag kväll, typ...

Har bar en bild från det, vad som skulle bli ett snabbt stopp men där ett tändningslås havererade på den blå porschen så rätt vad det var så var jag ensam kvar från 80-talet...

Bild

Trevlig helg med möjlighet till att kolla på många rejsbilar, både på och bredvid banan. Rekommenderas starkt, Även om jag hade föredragit 25 grader framför 35...

I lördags var det dags för superstage igen, Sämre väder, regn på morgonen, Men framförallt var inte jag på banan. Har jobbat som en idiot sista tiden och gick på semester i fredags. Skallen hade inte landat än, hade bara med slicksen då jag inte orkade byta till r-däck på fredagskvällen, körde 1:35,00 som bäst, inte på ngt sätt dåligt men en sekund från pb är inget att skryta om. Men jag hade skoj, och åkte brett på det bitvis blöta underlaget...

Morgonbild, funderade lite på valet att bara ha slicks med...

Bild

Nån gång efter lunch kom det lite regn igen tyvärr, Här ser ni att jag har gett mig in i stylingsvängen med ett originaltillbehör, Kallas för solskydd, vet inte om det är positivt eller negativt för luftflödet, jag pratar plexibiten som är som en förlängning av taket...

Bild

Fick till lite nya märken på bilen, blötan i kombination med slicks gjorde att jag satte en stolpe mitt i fronten, Svårt att förklara bort den ;)

Bild
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Bild
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Bempa »

Vilken actionbild :thumbup:
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Japp, var o körde konbana i Kalmar, Banan var knixig o jag tog i lite för hårt med hög ingångsfart i en kurva o det gick ju få fin driftvinkel på aw11... Lyckades tom hålla mig innanför konorna även om returerna var rätt elaka :D
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Bempa »

Tycker det ser ut som du tog i alldeles lagom ;) :thumbup:
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Börjar bli dags för säsongsavslutning 2015...

Planen för vintern är att bli av med rosten som finns och lägga en garagelack på den. Det har helt enkelt krupit på för mkt rost på senaste tiden för att det ska kännas ok.
Är också rätt trött på den delvis bättringsmålade matta lacken.
Men jag säger redan nu att detta blir en garagelack lagd av en amatör, en kompis har lovat att hålla i sprutan.
Men förhoppningsvis blir hela bilen i samma ton iaf.

Den har ju sett rätt skum ut bakom o framför bakre hjulhusen på båda sidorna så jag tog o slipade lite på den förra helgen :D

Vä bak, under en klick spackel...

Bild

Hö bak.

Bild

Även framför bakhjulen finns det rost, ser inte bättre ut under plasten...

Bild

I övrigt är en relativt rostfri, iaf för att vara en 30 år gammal Toyota... Anledningen till att jag kollade upp detta var för att det finns främre o bakre bitar o själva skärmkanten som ekonomidel från uk.

Jag bedömer det som att jag klarar mig med de 4 hörnen, får ev knacka till ngn plåt o lägga i, la in en beställning o hoppas på att jag får ihop det.

Själva skärmkanten

Bild

Då den ändå ska målas om passade jag på att låna ett valsningsverktyg för att kunna klämma in lite bredare bakäck om den andan skulle falla på.
Jo då, det skulle passa 4/100, hade varit använt på en Golf...Hmm, de har inte hjulmuttrar va?

Bild

Så, bara riva bromsar o knacka ur 2 bultar.

Bild

Känner mig som en kepsprydd 18-åring här...

Bild

Blev rätt bra tror jag.

Bild

Ska försöka fixa svetsjobbet bak omgående så kan jag ställa in den i garaget hemma o finlira, frontplåten behöver tonvis med kärlek då den pekar åt alla håll sen idioten fick för sig att det var lämpligt att åka is med mr2...

I övrigt är det inte jättemkt rost att hantera(det lär jag få äta upp) Är lite lurig på hur det kommer se ut när jag får ut vindrutan :eek:

Finns massor med bucklor att ta tag i, samt att jag tror att jag måste slipa bort all gammal matt färg, den är inte så stabil har jag märkt så jag tror att den kommer resa sig annars.

Kommer bli en rolig vinter :D
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Glenn »

Fan, rullade skärmkanter, nu är det bara att montera neon och blålysande spolarmunstycken så är illusuonen komplett ;)

Nädå, men det ser väl bra ut det där, hoppas du inte försöker använda pinnsvetsen bara :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar