Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
robber
Ledamot
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 20:57:57
Bilmodell: Toyota Celica GT4 ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Skarpnäck
Land (Country): Sweden

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av robber » ons 14 nov 2018, 08:31:40

Spiidfriik skrev:
ons 14 nov 2018, 01:01:22
Haha, jag läste "Lexuslooken" och associerade omedelbart till mr. Bolt-on ovan. :lol:

Ang driftsäkerhet så tenderar jag personligen att bygga bort den genom att spendera stort. Lite loose/loose om man inte räknar in glädjen när skrotet däremellan går som Millennium Falcon. Får se hur det blir med Celican när jag väl kan börja smiska den. Men givet att den ju är en Toyota och i stort sett standard än så länge så räknar jag med att den bara ska fnissa och leverera.
hehe!
Jag försöker köra så mycket OEM jag kan då Toyotas grejor brukar hålla bra.

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4319
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av Glenn » ons 14 nov 2018, 08:41:41

Jag har för mej att nån här kör (eller körde) med ST205-bromsar både fram och bak på en ST165, fast det kanske inkluderade spindelbyte eller nåt också iofs.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Användarvisningsbild
Bempa
Vice Ordförande
Inlägg: 1003
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av Bempa » ons 14 nov 2018, 08:43:51

robber skrev:
ons 14 nov 2018, 08:31:40
Spiidfriik skrev:
ons 14 nov 2018, 01:01:22
Haha, jag läste "Lexuslooken" och associerade omedelbart till mr. Bolt-on ovan. :lol:

Ang driftsäkerhet så tenderar jag personligen att bygga bort den genom att spendera stort. Lite loose/loose om man inte räknar in glädjen när skrotet däremellan går som Millennium Falcon. Får se hur det blir med Celican när jag väl kan börja smiska den. Men givet att den ju är en Toyota och i stort sett standard än så länge så räknar jag med att den bara ska fnissa och leverera.
hehe!
Jag försöker köra så mycket OEM jag kan då Toyotas grejor brukar hålla bra.
Kan inte annat än att hålla med, OEM brukar fungera bäst i den mån det går att använda :thumbup:
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson

robber
Ledamot
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 20:57:57
Bilmodell: Toyota Celica GT4 ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Skarpnäck
Land (Country): Sweden

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av robber » ons 14 nov 2018, 08:55:51

Glenn skrev:
ons 14 nov 2018, 08:41:41
Jag har för mej att nån här kör (eller körde) med ST205-bromsar både fram och bak på en ST165, fast det kanske inkluderade spindelbyte eller nåt också iofs.
Finns nog adaptrar att tillgå.
Ska forska i det

robber
Ledamot
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 20:57:57
Bilmodell: Toyota Celica GT4 ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Skarpnäck
Land (Country): Sweden

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av robber » tis 20 nov 2018, 07:56:19

Äntligen blivit medgarage och villa!
Här ska när kaoset lagts sig bilen bo.

Bild

Köpt subframebussningar bak i pu som skeppas från uk as we speak

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4319
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av Glenn » tis 20 nov 2018, 23:47:26

Oisolerat ? burr..

Jag köpte ju hus december 2011, med två garage, ett dubbelt och ett enkelt.. wow tänkte jag, nu jäklar.. men oj vad snabbt det var grejer överallt.. plötslöigt var det lilla garaget ombyggt till kombinerat verkstad/förråd, och det stora hade hyllor, bänkar, däckstravar osv så det bara fick plats en bil och två MC..

Hoppas du har bättre diciplin än jag :D
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

robber
Ledamot
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 20:57:57
Bilmodell: Toyota Celica GT4 ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Skarpnäck
Land (Country): Sweden

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av robber » ons 21 nov 2018, 07:06:35

Glenn skrev:
tis 20 nov 2018, 23:47:26
Oisolerat ? burr..

Jag köpte ju hus december 2011, med två garage, ett dubbelt och ett enkelt.. wow tänkte jag, nu jäklar.. men oj vad snabbt det var grejer överallt.. plötslöigt var det lilla garaget ombyggt till kombinerat verkstad/förråd, och det stora hade hyllor, bänkar, däckstravar osv så det bara fick plats en bil och två MC..

Hoppas du har bättre diciplin än jag :D
Jo isolering ska in samt värmepump.
Frugan vill ha cyklar och annan oreda i garaget så måste nog bygga ut eller ett förråd till.
Villagarage är 9 av 10 fall skräpförråd.

robber
Ledamot
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 20:57:57
Bilmodell: Toyota Celica GT4 ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Skarpnäck
Land (Country): Sweden

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av robber » mån 10 dec 2018, 13:33:05

Uppdatering!

Riva ned bakvagnen går sakta tyvärr men har trillat in St205 bromsok bakre nu och jobbar på bromsoksadaptrar för att få på Lexus LS430 bromsok med 330x30mm Subaru skivor.

Också fått hem besiktningsvänliga HEL stålomspunna slangar i svart.
Bild
Bild

Denna är bara så fet med Fifteen52 Turbomac fälgar
Bild

Blir nog lite meck i mellandagarna.

EDIT: "Ebayade" precis hem Lexus LS430 bromsok, polare ska fixa adaptrar så dessa passar gott.
Bild

Användarvisningsbild
Spiidfriik
Inlägg: 149
Blev medlem: tor 03 dec 2015, 09:15:34
Bilmodell: Celica GT-Four ST205 JDM
Årsmodell: 1994
PostOrt: Piteå
Ort: Piteå

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av Spiidfriik » tis 11 dec 2018, 10:36:01

"Besiktningsvänliga bromsslangar". Brukar det vara problem på bes med stålspunna bromsslangar?
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.

robber
Ledamot
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 20:57:57
Bilmodell: Toyota Celica GT4 ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Skarpnäck
Land (Country): Sweden

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Inlägg av robber » tis 11 dec 2018, 10:56:36

Spiidfriik skrev:
tis 11 dec 2018, 10:36:01
"Besiktningsvänliga bromsslangar". Brukar det vara problem på bes med stålspunna bromsslangar?
Tyvärr hört om för många som haft problem med stålomspunna bromsslangar. Kanske iof varit på nyare bilar dock.

Skriv svar