Sida 7 av 7

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Postat: tis 11 dec 2018, 21:50:24
av Glenn
Det var problem förr, men numera tror jag inte det brukar vara det ?

fast om dom kan ta i nåt gnäller dom nog.

Jag har kört igenom fieron med stålomspunnet, men det säger ju inte så mycket att EN besiktningsman släppte igenom..

Jag har även stålomspunnet på ena hojen.

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Postat: tor 13 dec 2018, 09:27:11
av robber
Glenn skrev: tis 11 dec 2018, 21:50:24 Det var problem förr, men numera tror jag inte det brukar vara det ?

fast om dom kan ta i nåt gnäller dom nog.

Jag har kört igenom fieron med stålomspunnet, men det säger ju inte så mycket att EN besiktningsman släppte igenom..

Jag har även stålomspunnet på ena hojen.
"Better safe than sorry" kände jag.

Fått nedslag på så mycket dumma saker genom åren.

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Postat: tor 13 dec 2018, 19:56:50
av Spiidfriik
robber skrev: tis 11 dec 2018, 10:56:36
Spiidfriik skrev: tis 11 dec 2018, 10:36:01 "Besiktningsvänliga bromsslangar". Brukar det vara problem på bes med stålspunna bromsslangar?
Tyvärr hört om för många som haft problem med stålomspunna bromsslangar. Kanske iof varit på nyare bilar dock.
Ok. Aldrig hört nån som fått nedslag på det. Men det är klart, på en "helbilsgodkänd" bil lär det väl bli problem kan jag tro.

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Postat: fre 14 dec 2018, 08:02:28
av Glenn
Jag tror den officiella anledningen var att stålomspunnet var känsligare för nötning ?

På motorcyklar brukade ju folk trä över krympslang över stålomspunna ledningar för att dölja det :)

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Postat: fre 14 dec 2018, 12:03:08
av Spiidfriik
Där ser man! Får göra som robber, köpa stålspunnet med hölje. Bra att veta!

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Postat: fre 14 dec 2018, 12:27:42
av robber
Spiidfriik skrev: fre 14 dec 2018, 12:03:08 Där ser man! Får göra som robber, köpa stålspunnet med hölje. Bra att veta!
Japp kommer att bli riktigt bra med stålomspunnet runtom samt Lexus LS430 4 kolvs bromsok fram med Subaru STi 330x30 skivor och 2 kolvs ST205 bromsok bak med 260x16 ventilerade skivor runtom.

Sen få ned några 100kg lär göra en del för den gamla skutan.

Re: Toyota Celica GT-Four ST165 -88 (Dont tell my wife edition)

Postat: fre 14 dec 2018, 15:39:53
av Glenn
Ja, jag minns att bromsarna var sådär på ST165, det var ett stort lyft när man gick över till ST205.

Framförallt fadeade dom snabbt har jag för mej, bettet var väl okej men det hjälps ju inte om dom blir varma fort.