Zerocool`s GT-FOUR (Superstage 2011-07-01)

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Rastaman »

Har kört på 40.0.
Har väl varit någon bil halvnära tiden, men finns ett par under uppbyggnad som hotar mig, och lämnar mycket hellre över rekordet till en märkesbroder som du :)
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Rastaman »

När ska den mappas förresten?
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Zerocool »

Var på torsdagen uppe i Göteborg och träffade master Cyrix :D
Han kollade lite på bilen och sedan åkte vi en runda för att mappa bilen, efter 5minuter så var han klar och tyckte den gick som en volvo 740 typ. ungefär såhär gick de till faktiskt :lol:
Så nästa gång man ska mappa bilen så måste jag sätta på lite värre saker så de blir lite fart i maskineriet :twisted:

Jag har lite små saker att fixa innan emmaboda (ss) Jag hoppas jag hinner få ordning på allt.
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Rastaman »

Härligt att den är mappad, synd att den går som en 740 bara :D

Har du lust att komma upp om vi har någon körning innan emmaboda?
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Zerocool »

Lite sugen är jag på att testa lite, men kommer nog ta det lite lugnt, kollade lite snabbt på rundan i lördags och det är inte direkt några bra avåkningszoner :D
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Rastaman »

Haha, nej men får ju köra med lite marginaler.
Men även om man inte ger 100% så är det roligt iaf :)
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Cyrix »

Du får väl ta och bromsa bilen, eller köra nån stripptid, så vet du ifall den har nån effekt eller inte. Var länge sen jag åkte i en ST205 med BPU(ca 300hk), så jag har svårt att jämföra.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Zerocool »

Är sugen på Blackracet i kalmar på lördag, men om de är fint väder ska jag måla på huset regnar det så blir de inget Blackrace heller. Nästa körning är den 28 augusti så får sikta in mig på den istället.
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Zerocool »

Blev ingen körning i kalmar, inställt pga regn :(
Så blev ingen tid, nästa körning är i augusti så jag ska försöka se om man kan köra då!
vill ha lite bevis på tiden och hastighet så man kan se hur maskinen mår, laddar 1,5 så jag tycker det är stor skillnad mot 1 bar som jag laddade innan i alla fall :D
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: Zerocool`s GT-FOUR

Inlägg av Zerocool »

Så nu har man varit och kört Superstage
Det blev intressant om 2år utveckling av bilen skulle gå något resultat.
Det stora som gjort sedan förra gången är coilovers och nyrenoverad maskin med lite mera tryck i (uppskattar effekten till 350hk kanske)

1a vändan ut
1a: varvet var jag nog lite väl opptemistisk tror jag :D ställde dämparna på det hårdaste och med kalla däck så åkte jag av banan i första partiet, jaha tänkte jag, första gången man kör rally med bilen.
2a:varvet satte jag 1:28;72 redan där tog jag mitt mål med råge, som var att komma under 1:30;03.
Kändes inte så bra endå, trodde efter jag kört att det var långt ifrån 1:30.
3e: varvet så blev bilen ganska hal och svårkörd fick 1.29,22

2a vändan ut så hade jag tömt ut endel luft ur däcken och ställt dämparna ca 25%mjukare fram och 15%bak
1a:varvet tog jag som ett uppvärmings varv av däcken så att jag inte skulle råka ut för samma sak som förra gången, åka av banan, så jag tog det jätte lugnt men märkte att bilen fick grymt mycket bättre väghållning så jag tänkte nu fan jag pressa lite. 1.31,50 fick jag där utan att anstränga mig.
2a:varvet pressade på ganska bra men bara en bit in så fick jag laddtryck toppar så fuelcuten gick in vid 1,7-1,8bar råkade göra det ett par gånger eftersom min slang till laddmätaren hade hoppad av vid första piken.
bara att avbryta den körningen

Det som hade hänt var att ena bulten till banjon till wastegaten hade hoppad av:(
och sådana hade jag inte med mig, Så man får tacka alla som ville så gärna hjälpa till och till slut fick jag en av björn som jag kunde bygga om, behr leta oxå genom hela sin packning efter saker som kunde hjälpa
Men det fungerade i alla fall :D

3e: vändan ut
1a: varvet uppvärmning
2a: varvet så gick inte bilen så bra den misstände lite men var bra i väghållningen fick 1.28,35 så mitt rekord var slaget med en misständande bil
3e varvet samma sak fick 1.28,78

så jag funderarde lite om vad som kunde vara fel, det enklaste jag kunde göra och som jag hade saker till var att testa byta tändstiften.

4e:rundan
1a: varvet uppvärming, och misständningarn var bort, skönt tänkte jag, kändes stor skillnad i effekt nu.
2a: varvet kändes skit bra dock så missade jag sista porten långs ner efter halva sträckan extremt mycket, beror nog på att man fick lite mera effekt och ville bromsa senare :D men tiden blev 1.27,44
3e: varvet körde jag på lika dant och kändes bra men bromsarna blev lite varma mot slutet och missade sista konan lite, Så efteråt så tänkte jag att andra varvet nog var snabbare endå men sedan när jag fick tiden 1.27,00
så tänkte jag fan att jag missade sista, då hade jag till och med varit nere på 1,26:xx, men får bli någon annan gång, nu har jag ju ett nytt mål :D
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Skriv svar