Celica GT4 st165 - Grusmacka

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
tubrik
Inlägg: 71
Blev medlem: mån 07 dec 2009, 16:34:03
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1987
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sverige
Ort: Bollnäs

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av tubrik »

Du betalar för de du för för så ja skulle faktiskt satsa på de grabbarna säger. Köp från toyota direkt eller ev TRD grejer om du verkligen vill vara säker.

Försäljare kan lura på folk de mesta skumma saker.
"Toyota och Volvo tokig grabb... " |Volvo 740 - Volvo 440 - Toyota Corolla GTI - Volvo 245 - Toyta Celica |
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av Prankster »

Kul att se att den här vagnen får ett liv till, wipe har lagt ner massor med tid, så fixa en motor så har du en grym bil =)

Var o hälsade på wipe i somras när jag var över te ön, o måste säga att man blev imponerad! :D
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av grusmacka »

tubrik skrev:Du betalar för de du för för så ja skulle faktiskt satsa på de grabbarna säger. Köp från toyota direkt eller ev TRD grejer om du verkligen vill vara säker.

Försäljare kan lura på folk de mesta skumma saker.
Tänkte du på alla grejer jag hade i listan eller bara på packningarna? För tex. lagrena är ju bevisligen helt ok att köra på enligt flera jag läst om på nätet... Och att man får vad man betalar för tycker jag fungerar om man jämför priser på varor inom Sverige för sig och varor inom USA för sig då USA priser generellt är mkt lägre på typ allt + att orginalprylar generellt sett är saftigt prissatta från återförsäljare fast med bra kvalite då också.. men ja vet inte. Ni gör mig orolig iaf :S

Vad menar du med TRD grejer? Ja är inte riktigt inne i "snacket" ännu... :?:
Tack för att ni kommer med åsikter iaf! Uppskattas då ja är rätt ny och töntig i gamet. ;)
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av grusmacka »

Prankster skrev:Kul att se att den här vagnen får ett liv till, wipe har lagt ner massor med tid, så fixa en motor så har du en grym bil =)

Var o hälsade på wipe i somras när jag var över te ön, o måste säga att man blev imponerad! :D
Vad kul att du säger det! :D
Ja det var väl en stor anledning till att det blev den här bilen, att det va så mkt tid nedlagt på den redan. Mkt som ja tycker är rätt trisst men verkligen uppskattar att det är gjort!
Motorn ska ihop och i bilen så snart som möjligt men tänker göra det ordentligt så ja inte skyndar och missar något. Vore trisst om det bara blev 2 dagars bankörande som det blev för Wipe. :( Sjukt tråkigt för honom
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av Henrik »

tubrik skrev:
Försäljare kan lura på folk de mesta skumma saker.
det kan internetmedlemmar också göra;)
Hur VET man att det är dåligt? Håller fullt ut med om att original är mkt bra kvalite, men det kan även billiga pirat vara. Man vet när man testat.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av JohanRocker »

original prylar alltid bäst! oftast dyrare men det lönar sig i längden! kul att du är i full gång med bilen! lycka till!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av grusmacka »

Nu har jag beställt vev- och ramlager från ebay och packningssats från toyota! Blev även en drivknutsdammask för 1000kr... trisst grej.

Vattenpump å kamaxel var precis bytt av tidigare ägare fick ja reda på så ja sket i det. Skön utgift att slippa =)

Tänkte köra på topplocksbultar från järnaffären i 12.9 kvalite (insexskalle) och hoppas det funkar för lite mer ladd och en stålpackning.

Nu ska ja ut i garaget och måla motorblocket
ST185
Inlägg: 106
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:25:22
Bilmodell: Celica GT-four
Årsmodell: 1995

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av ST185 »

grusmacka skrev:
ST185 skrev:De 2 högra topparna ser ut som gti toppar från 86-87.
Den vänstra ser ut som en gt4 topp men kan vara från en gti 88-89.
Hur ser du det om ja får fråga?
De 2 högra saknar fästet för ICn samt egr (eller ser inte på mitten toppen då det står en låda där
men antar att de inte är nån egr där)
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av grusmacka »

Igår fick jag iväg toppen på planing och beställde som sagt lite grejer så ja ska kunna skruva ihop lite saker snart. Bara vart isärplock hittills..

Bild
Målade även motorblocket (piggsvinet) och fick användning av mina gamla topplocksbultar (2 set) för å slippa färg i gängorna. Tjusig kille tycker jag

Bild
Rent å fint. Ja gillart!

Bild
Slipade och målade även oljetråget

Bild
Såhär löste vi problemet med att transportera bilen 2 km utan motor för att slippa strul me drivaxlar och kardan. Tryckte in den i lillebrors firmabil :) Tog 1,5h att få inte den och 10 min att få ut den... Varför vi skulle flytta den 2 km? Ja precis. undrar ja me
ENG Racing
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16:49
Bilmodell: celica gt4
Årsmodell: 88
PostOrt: Västerås
Land (Country): sweden
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka

Inlägg av ENG Racing »

Tänkte kolla om nån är intresserad ??
Har hittat en firma som är grymma på kolfiber / glasfiber till bilar ja tänkte gjuta huv skärmar baklucka mm till min st165 samma som st162 finns de nå intresse från nån annan så kan man dela på formkostnaden så blir de billigare ???

Tacksam för svar mvh Matte
Mitt nr är 0735010771 eng_racing@hotmail.com
Skriv svar