Det blir nog svårt, är väl helt annan "bottenplatta", finns inte plats för varken kardan, bakaxel eller bakvagn, det mesta är olika.Mr Dezent skrev:Haha!Johnny Blade skrev:Jag skulle vilja ha en GT4 med baklucka,det vore hett.
Jag har tänkt precis likadant.
Tänk att hitta en lagom sunkig GT4 ST185 och flytta över drivlina/optik till coupén.
Vilken grej!
Är nog enklare att flytta över bakdelen av karossen på en coupe till en GT4 istället.
USA brukar ju ha egna ljuslösningar, min ST165 hade ju skumma dimljus ingen annan ST165 jag sett har, jag fick ett antal mail där folk antingen frågade vad det var för grejer, eller sa typ "Snyggt med USA-dimljus", dom satt tydligen på ST165 i USA, det var iaf toyota original, både dimljusen och fronten.Fnys skrev:Blir inte klok på 5 generationens Celicor! Det är samma sak med frontspoilern. alla har ju sett st182, GT4 och GT4 CS's frontspoiler men det finns även en fjärde modell där dimljusen (som oftast inte är monterade) sitter för sig och inte "tillhör" den stora grillen, liknande GT4 CS fronten. Någon som vet vilken front jag pratar om?
http://web.it.kth.se/~glenn/bil/st165/GT4_fram.jpg
Har den sålts i ett land med europeiska skyltmått så kan ju nån ha beställt en ny ramp och bytt.Mr dezent skrev: Det jag också reagerat på är att denna Celica ska vara en USA-bil, har allt som kännetecknar en USA-bil (förutom möjligen automatiska bälten), mätare i kombinerad mph och km/h, idiotförklaringen i höger backspegel ("objects in rear mirror may be closer than they appear"), samma bakljus som US-bilarna, men europeisk ramp mellan bakljusen med utrymme för en (i svenska mått) normalstor enradig registreringsskylt.