Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av cheetah1 »

Vi skickar helt enkelt iväg ett mail till allas vår Transportstyrelse och frågar.
Milkshaken
Inlägg: 195
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 13:26:48
Bilmodell: RAV 4 2,0 VVTi M/D
Årsmodell: 2011
PostOrt: Ankarsrum
Land (Country): Sverige

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av Milkshaken »

ja jag tycker det är grymt snyggt med en extraljusramp med p-ljus..... gärna med lite vanliga blå positionsljusdioder oxå...... :)
men nu snackar vi lastbilar..:)

jag är lite nyfis på hur det skulle se ut om man satte på kjolar som gick nästan ned i marken på RAV,n...... har ju själv en Rav, undrar .... hmmm....
http://www.toyotaclubsweden.com för nöjda bilägare.
http://www.motorforum.nu/övriga motorer.
http://www.toro.com
briggs o stratton....

Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse....
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av cheetah1 »

Just det, den här tråden.
Status just nu:

Bild

Dom är alltså inte anslutna, men monterade på plats.
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av Elof_power »

cheetah1 skrev: Vad tror ni om att koppla in parkeringslamporna? Jag vet att det är olagligt, men är det nånsin nån som har åkt dit på det? Varenda pickis och lastbil har ju effektljus i extraljusen...
Om jag inte har helt fel så får du ha det på lastbils reggade bilar (Lätt lastbil) för jag har det på min förra jobbar bil och den gick igenom 2 besiktningar + en ombes med "glim"/"positions" ljus i lycktorna.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av Dale »

Elof_power skrev:
cheetah1 skrev: Vad tror ni om att koppla in parkeringslamporna? Jag vet att det är olagligt, men är det nånsin nån som har åkt dit på det? Varenda pickis och lastbil har ju effektljus i extraljusen...
Om jag inte har helt fel så får du ha det på lastbils reggade bilar (Lätt lastbil) för jag har det på min förra jobbar bil och den gick igenom 2 besiktningar + en ombes med "glim"/"positions" ljus i lycktorna.
Nopp, det är avstånden från huvudstrålkastaren som är avgörande.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av cheetah1 »

Är det nån som har nåt intelligent förslag på hur man kan fästa toppstagen i bågen? Plåtskruv gick icke, materialet i bågen är så hårt att det maler sönder gängorna. Kan det månne vara möjligt att gänga med nån fin maskingänga och dra i en rostfri skruv? Det är 2-3mm tjockt rostfritt stål.

Ursäkta alla mellanslag, min telefon verkar ha fått en knäpp...
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av Dale »

cheetah1 skrev:Är det nån som har nåt intelligent förslag på hur man kan fästa toppstagen i bågen? Plåtskruv gick icke, materialet i bågen är så hårt att det maler sönder gängorna. Kan det månne vara möjligt att gänga med nån fin maskingänga och dra i en rostfri skruv? Det är 2-3mm tjockt rostfritt stål.

Ursäkta alla mellanslag, min telefon verkar ha fått en knäpp...
Maskingäng? Är det olika gängor om dom gjorts för hand eller maskin? Eller menar du UNEF-gänga? Brukar själv gänga med lämplig M-gänga och sen rostfritt både skruv, bricka och fjäderbricka å da har då funkat bra för mig. Är röret rostfritt då så de inte e kromat järn/stålrör? Kollat med magnet? Dom flesta rostfria är omagnetiska.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av cheetah1 »

Ja, tvärtemot vad jag har lärt mig under min 4-åriga flygteknikerutbildning så står tydligen inte M:et i M-gänga för Maskin (jag har ärligt talat aldrig hört något annat) utan enligt Wikipedia för Metrisk. UNEF har jag aldrig hört talas om vad det skulle vara för nåt. http://sv.wikipedia.org/wiki/M-g%C3%A4nga

Bågen är av polerat rostfritt stål av hög kvalitet och tjockt gods.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av Fnys »

cheetah1 skrev:Ja, tvärtemot vad jag har lärt mig under min 4-åriga flygteknikerutbildning så står tydligen inte M:et i M-gänga för Maskin (jag har ärligt talat aldrig hört något annat) utan enligt Wikipedia för Metrisk. UNEF har jag aldrig hört talas om vad det skulle vara för nåt. http://sv.wikipedia.org/wiki/M-g%C3%A4nga
Som du säger, M står för metrisk :)
Vet inte om Dale var trött eller om han kan något samlingsnamn för någon gängsort men jag tror han pratar om UNF och UNC som är fingängad och grovgängad (amerikanska mått?) där man talar om hur mycket "stigning" det är i gängan.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Cheetah1's Toyota RAV4 2.0 Widebody -01

Inlägg av cheetah1 »

Jo, UNF och UNC känner jag mycket väl till, eftersom det i huvudsak är det som används på flygplan. :P
Unified National Fine respektive Coarse betyder det (dvs fin och grov stigning). Sen finns det tusen andra gängsorter som också förekommer, så det är ett virrvarr.

Jag inbillar mig, nu när jag är lite mer pigg och vaken, att maskingänga är en skuren gänga avsedd att gängas i mutter, tillskillnad från träskruv och plåtskruv som har en skärande gänga (och oftast är smidd eller gjuten, beroende på kvalisort).
Skriv svar