Toyota mr2 banbil

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
paninder
Inlägg: 76
Blev medlem: mån 17 jan 2011, 13:45:04
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Helsingborg
Land (Country): Sverige

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av paninder »

Tackar för hjälpen! Blir nog ett standalone system. Vi har ju för närvarande en piggyback och vill inte riskera att ha kvar samma problem.
Såg att en person har lagt upp en annons på en Apexi. Vi får se om det kan bli någon affär där.
Jag kollade även runt och såg att det finns ett paket från AEM. Vad är fördelarna med detta system? Det kostar ju lite mer.
Finns det något annat system som ni rekommenderar?

Ha det gott!
Användarens profilbild
MrNize
Inlägg: 120
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: FALKENBERG
Land (Country): SVERIGE
Ort: Falkenberg

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av MrNize »

Har en Apexi fc liggandes för genIII. Det följer med 3bars mapsensor och laddtrycksventil så du kan styra laddtrycket med Apexin.
Hör av dig om det är av intresse så kan vi komma fram till ett pris.

mvh Johan
Användarens profilbild
paninder
Inlägg: 76
Blev medlem: mån 17 jan 2011, 13:45:04
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Helsingborg
Land (Country): Sverige

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av paninder »

Jag köpte MrNize Apexi med tillhörande boost controller och 3bars mapsensor.. Hoppas det ska fixa biffen..
Är någon sugen på ett unichip är ni välkomna att lägga bud :)
Vad är fördelen med att köra med apexis boost controller jämfört med ett separat?

Hoppas nu detta blir bra, men det tror jag säkert. Ska bli skoj att se vad det går för.
Användarens profilbild
paninder
Inlägg: 76
Blev medlem: mån 17 jan 2011, 13:45:04
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Helsingborg
Land (Country): Sverige

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av paninder »

Vi fick nu ut 295 hästar och 388 Nm med Apexin jämfört med ~ 356 Nm med unichippet.
Laddtrycket höjdes från 0,96 till 1,04 men fortfarande en bra ökning tycker jag.
Användarens profilbild
MrNize
Inlägg: 120
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: FALKENBERG
Land (Country): SVERIGE
Ort: Falkenberg

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av MrNize »

Skönt att höra att apexin funkar för er. Hoppas ni är nöjda.
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av KelMer »

[quote="paninder"]
Är någon sugen på ett unichip är ni välkomna att lägga bud :)quote]

För hur många cylindrar är unichipet?
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
paninder
Inlägg: 76
Blev medlem: mån 17 jan 2011, 13:45:04
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Helsingborg
Land (Country): Sverige

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av paninder »

KelMer skrev:
paninder skrev:
Är någon sugen på ett unichip är ni välkomna att lägga bud :)quote]

För hur många cylindrar är unichipet?
4, vet inte om man kan köra fler också... Men den är i vilket fall såld :/
Användarens profilbild
paninder
Inlägg: 76
Blev medlem: mån 17 jan 2011, 13:45:04
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Helsingborg
Land (Country): Sverige

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av paninder »

MrNize skrev:Skönt att höra att apexin funkar för er. Hoppas ni är nöjda.
Mycket nöjda! Vi satte dock inte in mapsensorn då det tydligen var en amerikansk koppling. Vi kommer inte vara i närheten av att bottna den andra mapsensorn ändå..

Nu blir det bara till att fixa en bättre lösning på IC:n. TS motorsport skrattade åt vår sidmatade intercooler. Det blir nog att placera den där bak som Proberas.. Men vi funderar på att sätta ett utlopp på baksidan. Tror ni undertrycket som skapas räcker för att dra luften genom IC:n och sen ut? Vingen borde hjälpa till. Man får nog ha två fläktar till hjälp, och ett ordentligt intag, lämpligast är nog över hjulhuset.
Proberas
Inlägg: 602
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 11:54:50
Bilmodell: Mr2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sverige
Ort: Ronneby

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av Proberas »

Kolla hur dom löste de..hade jag haft kunskap att göra exakt så hade jag gjort de...http://www.mr2beast.com/tmic.htm
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas

«Mvh : Daniel.Svensson ©
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota mr2 banbil

Inlägg av martenheller »

Hur går de med bilen?
Har det blivit mkt banåka i sommar :)?
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Skriv svar