Chrisss MR2 Turbo 1994
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Chrisss
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre 22 jul 2011, 18:35:05
- Bilmodell: MR2 Turbo
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Kungsängen
- Land (Country): SE
- Ort: Kungsängen
Chrisss MR2 Turbo 1994
Hej,
Nybliven MR2-ägare
Åkte Audi A3 Quattro tidigare men ville ha nåt lättare och mer lämpligt för konbana
och ev. SPVM Roadsport A.
Är med och arrangerar http://www.challenge.nu
A3:an räckte inte till, min bästa tid är 1,11 s efter snabbaste.
Bilen är en 1994 importerad från Japan till UK 2007.
Importerad till Sverige 2011.
Det sitter en del godis på redan.
Plåt är i toppskick men det är en del som är risigt och växellådan är kass.
http://www.turbotechnics.com CT26 Hybrid S175 (T38/0.68)
Smidda kolvar/Original stakar.
Tein Superstreet coilovers
TRD krängningshämmare fram & bak
Vattenkyld IC
Apexi FC
HKS EVC
Bromsad till 360 av http://www.rstuning.co.uk/ vid 1,3 Bar men jag tycker den laddar för sent.
T38 brukar monteras på Cosworth för effekter 400+ när T35 inte räcker
Turbon är specad till 380-500 hk.
Fixat hittils:
R-däck Toyo 888 235x40x17 på 9" fälg bak
R-däck Toyo 888 215x45x17 på 8" fälg fram
Red-Top 25Ah batteri (6,2 kg)
Nya O-ringar till kylarluftning (den nedre läckte)
Beställt från GIK:
Garett 3071R BB med 60 mm turbin 0,64 AR
56,5 mm turbinen har kass verkningsgrad
60 mm är mycket effektivare.
Kompressor 53,1/71
Beställt från http://www.atsracing.net
Adapter för turbon till grenröret
Olje-slangar
Vatten-slangar
DP
Eagle vevstakar (vinterprojekt)
Ventilfjädrar (vinterprojekt)
Bilen skall mappas av JRM och Apexin bytas till Link PnP ECU.
Turbo + DP + Apexi FC + HKS EVC kommer att säljas.
Nybliven MR2-ägare
Åkte Audi A3 Quattro tidigare men ville ha nåt lättare och mer lämpligt för konbana
och ev. SPVM Roadsport A.
Är med och arrangerar http://www.challenge.nu
A3:an räckte inte till, min bästa tid är 1,11 s efter snabbaste.
Bilen är en 1994 importerad från Japan till UK 2007.
Importerad till Sverige 2011.
Det sitter en del godis på redan.
Plåt är i toppskick men det är en del som är risigt och växellådan är kass.
http://www.turbotechnics.com CT26 Hybrid S175 (T38/0.68)
Smidda kolvar/Original stakar.
Tein Superstreet coilovers
TRD krängningshämmare fram & bak
Vattenkyld IC
Apexi FC
HKS EVC
Bromsad till 360 av http://www.rstuning.co.uk/ vid 1,3 Bar men jag tycker den laddar för sent.
T38 brukar monteras på Cosworth för effekter 400+ när T35 inte räcker
Turbon är specad till 380-500 hk.
Fixat hittils:
R-däck Toyo 888 235x40x17 på 9" fälg bak
R-däck Toyo 888 215x45x17 på 8" fälg fram
Red-Top 25Ah batteri (6,2 kg)
Nya O-ringar till kylarluftning (den nedre läckte)
Beställt från GIK:
Garett 3071R BB med 60 mm turbin 0,64 AR
56,5 mm turbinen har kass verkningsgrad
60 mm är mycket effektivare.
Kompressor 53,1/71
Beställt från http://www.atsracing.net
Adapter för turbon till grenröret
Olje-slangar
Vatten-slangar
DP
Eagle vevstakar (vinterprojekt)
Ventilfjädrar (vinterprojekt)
Bilen skall mappas av JRM och Apexin bytas till Link PnP ECU.
Turbo + DP + Apexi FC + HKS EVC kommer att säljas.
Christian Lindblom
0704 91 51 56
0704 91 51 56
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
Mycket intressant speciellt val av eftermarknads sprut. Du får gärna dokumentera hur installation och mappning går med Links plugg in.
Ska du köpa det av motornord eller maxxtuning båda säljer det har jag hört.
Ska du köpa det av motornord eller maxxtuning båda säljer det har jag hört.
- Chrisss
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre 22 jul 2011, 18:35:05
- Bilmodell: MR2 Turbo
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Kungsängen
- Land (Country): SE
- Ort: Kungsängen
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
Det var inte direkt jag som valde. Det var JRM som rekomenderade.amby skrev:Mycket intressant speciellt val av eftermarknads sprut. Du får gärna dokumentera hur installation och mappning går med Links plugg in.
Ska du köpa det av motornord eller maxxtuning båda säljer det har jag hört.
Det var det dom ville ha om dom ska mappa.
Dom ville inte mappa Apexi FC pga dåliga erfarenheter.
Cyrix här på forumet som jag pratat en hel del med säger dock att det funkar bra.
Köper sprut, installation och mappning av JRM.
Jag har handkontroller till Apexin oxå och skall lägga ut annons på komplett kit.
Möjlighet till provkörning inkl. turbon och DP'n finns om man är snabb.
Apexin som hade försvunnit från marknaden har återuppstått.
ATS-Racing säljer dom igen för 1450/1650 USD.
http://www.atsracing.net/Parts.mvc/Index/POWERFC
Christian Lindblom
0704 91 51 56
0704 91 51 56
- Hornlund
- Inlägg: 749
- Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
- Bilmodell: MR2 & IS200
- Årsmodell: 8500
- PostOrt: Örnsköldsvik
- Land (Country): Sweden
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
Trevligt projekt, & välkommen till TCS!
Hur omfattande blev din tidigare audi?
Har du haft någon möjlighet att testa MR2an än? Vore kul att se hur mycket tid du kapar med dina modifikationer
Hur omfattande blev din tidigare audi?
Har du haft någon möjlighet att testa MR2an än? Vore kul att se hur mycket tid du kapar med dina modifikationer
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
- KelMer
- Inlägg: 755
- Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
- Bilmodell: Mr2 Mkll V6
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Piteå
- Land (Country): Sverige
- Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
Gillar verkligen färgvalet på din Mr2:a, nåt åt det hållet har jag själv funderat på
Välkommen till TCS...
Välkommen till TCS...
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
- Chrisss
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre 22 jul 2011, 18:35:05
- Bilmodell: MR2 Turbo
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Kungsängen
- Land (Country): SE
- Ort: Kungsängen
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
A3:an var rätt så fixad.Hornlund skrev:Trevligt projekt, & välkommen till TCS!
Hur omfattande blev din tidigare audi?
Har du haft någon möjlighet att testa MR2an än? Vore kul att se hur mycket tid du kapar med dina modifikationer
Se: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=67521
Jag har bara haft bilen 1 vecka så jag vet inte vad den presterar.
29/8 kör vi http://www.challenge.nu
Räknar inte med toppresultat fösta gången med en ny bil.
Banan är mycket omväxlande och krävande.
Mycket svårare än det ser ut när man tittar på banritningen.
Christian Lindblom
0704 91 51 56
0704 91 51 56
- Chrisss
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre 22 jul 2011, 18:35:05
- Bilmodell: MR2 Turbo
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Kungsängen
- Land (Country): SE
- Ort: Kungsängen
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
KelMer skrev:Gillar verkligen färgvalet på din Mr2:a, nåt åt det hållet har jag själv funderat på
Välkommen till TCS...
Tack
Tycker oxå om färgen.
Christian Lindblom
0704 91 51 56
0704 91 51 56
- KelMer
- Inlägg: 755
- Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
- Bilmodell: Mr2 Mkll V6
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Piteå
- Land (Country): Sverige
- Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
Var inne på er hemsida å läste om challenge, verkar riktigt skoj, synd att det är så långt bort bara!!!
Satsar på att ta mig ner på mantorp den 6:e aug...
Satsar på att ta mig ner på mantorp den 6:e aug...
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
- Chrisss
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre 22 jul 2011, 18:35:05
- Bilmodell: MR2 Turbo
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Kungsängen
- Land (Country): SE
- Ort: Kungsängen
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
Testade att busa lite på Flisbergsparkeringen i Bro.
Bilen känns snäll. T.o.m vid gassläpp.
Lite lätt understyrd om man kör vettigt.
Rumpan drar iväg när laddtrycket kommer på låga växlar.
Jag har pillat lite med bilen.
Bilen känns snäll. T.o.m vid gassläpp.
Lite lätt understyrd om man kör vettigt.
Rumpan drar iväg när laddtrycket kommer på låga växlar.
Jag har pillat lite med bilen.
Christian Lindblom
0704 91 51 56
0704 91 51 56
- Chrisss
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre 22 jul 2011, 18:35:05
- Bilmodell: MR2 Turbo
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Kungsängen
- Land (Country): SE
- Ort: Kungsängen
Re: Chrisss MR2 Turbo 1994
Det är skitkul och mycket uppskattat.KelMer skrev:Var inne på er hemsida å läste om challenge, verkar riktigt skoj, synd att det är så långt bort bara!!!
Satsar på att ta mig ner på mantorp den 6:e aug...
Vi har några trogna deltagare som kommer varje gång.
Vi har faktiskt haft en kille från Piteå med när vi körde på Tullinge.
Han körde en äldre EVO och hade varit ner till Emmaboda och kört superstage
och stannade till på vägen hem.
Om jag minns rätt så kom han t.o.m till Stockholm endast för att köra challenge vid ett tillfälle.
Christian Lindblom
0704 91 51 56
0704 91 51 56