Fnys - Celica GT-i st182

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av Fnys »

* SAAB skärmblinkers (less på realcars skitsaker där glaset lossnar hela tiden!)

Dom gamla Realcar blinkersena utan glaset som lossnat. både fula och värdelösa, med som utan glas!
Bild

Nya SAAB blinkersena
Bild

ojoj, sleepy eyes! :o
Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av KelMer »

Blev ju riktigt snygga (saab blinkersen), Behövde man moda nått eller passar dom bra? tror du dom skulle passa på mr2:an?
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av Fnys »

KelMer skrev:Blev ju riktigt snygga (saab blinkersen), Behövde man moda nått eller passar dom bra? tror du dom skulle passa på mr2:an?
tackar!
Det är bara kontakterna du behöver modifiera. jag tog en bit koppartråd (FK, 1,5mm2) och klämde fast dom med en polygrip i sabbblinkerskontakterna och satte en flatstifthylsa i andra änden som jag stack in i originalkontakten. inga roblems!

Ingen aning om dom passar, bara läst att dom passar saabs modeller (förstås!), celica T18 och nissan 200sx.
tog ett foto på mina originalblinkers, har du likadana med samma mått så ska det vara grönt! :D
(55mm mellan fästena)
Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skyrunner
Inlägg: 65
Blev medlem: lör 12 jun 2010, 16:57:33
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 90
PostOrt: 57275
Land (Country): Sverige

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av Skyrunner »

grymt fin celica Fnys! :) har en likadan, dock i lite sämre skick, men fan ska få iordning på pärlan nu i sommar och glida runt så mkt jag kan innan universitetet kommer :)

god fortsättning med byggandet!

/Sky
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av Dale »

Fnys skrev:
KelMer skrev:Blev ju riktigt snygga (saab blinkersen), Behövde man moda nått eller passar dom bra? tror du dom skulle passa på mr2:an?
tackar!
Det är bara kontakterna du behöver modifiera. jag tog en bit koppartråd (FK, 1,5mm2) och klämde fast dom med en polygrip i sabbblinkerskontakterna och satte en flatstifthylsa i andra änden som jag stack in i originalkontakten. inga roblems!

Ingen aning om dom passar, bara läst att dom passar saabs modeller (förstås!), celica T18 och nissan 200sx.
tog ett foto på mina originalblinkers, har du likadana med samma mått så ska det vara grönt! :D
(55mm mellan fästena)
Bild
Eh, ser ju ut som mina orginalblinkersar jag har på både ST205an å ST191an. På mina satt jag nyare Corolla/Rav4/Lexus/whatever som har vita glas. Se http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... ota_90-tal
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av Fnys »

Dale skrev: Eh, ser ju ut som mina orginalblinkersar jag har på både ST205an å ST191an. På mina satt jag nyare Corolla/Rav4/Lexus/whatever som har vita glas. Se http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... ota_90-tal
Det låter ju bra, då verkar ju dom passa på flera Toyotamodeller :thumbup:
Jag var inne på toyota och frågade just vad dom skulle ha för dom där vita blinkersena du länka till och jag vill minnas att dom var mycket dyrare än 311:- som det står på wiki.
...sen tycker jag nästan att dom här saab blinkersena var snyggare + 70:- billigare med frakt :)
  • Mina kommande projekt:
  • Måla instegslisterna
  • Byta färg på instrumentbelysningen (mätarhuset)
  • Byta färg på instrumentbelysningen (fläkthuset)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av Fnys »

[*] Måla instegslisterna

Bild

Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
OverZed
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 19:01:44
Bilmodell: Celica GT-i ST182
Årsmodell: 1990
PostOrt: Köping
Land (Country): Sverige

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av OverZed »

Va använde du för färg när du målade instegslisterna? Väldigt fin Celica du har iallafall.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av Glenn »

Det där har jag försökt med nån gång, slets bort väldigt fort, trots att jag inte trodde jag skulle trampa där :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica GTi ST182

Inlägg av Fnys »

OverZed skrev:Va använde du för färg när du målade instegslisterna? Väldigt fin Celica du har iallafall.
Tack så mycket!
jag använde vanligt lackstift (samma färgkod som bilen) och fyllde i med penseln, riktigt terapijobb men det vart riktigt bra! ;)
Glenn skrev:Det där har jag försökt med nån gång, slets bort väldigt fort, trots att jag inte trodde jag skulle trampa där :)
som du säger! jag låg över instegslisten och skulle byta ut en trasig säkring i säkringsboxen som sitter vid förarens fotutrymme. när jag reste på mig stod det celica i rött på t-shirten :(
detta var ändå 1 vecka efter jag lackat och det verkar inte vilja "torka" ordentligt.

NÅGON som kan ge tips på vad man kan pensla/spraya på lacken så att den inte släpper eller färgar av sig? klarlack? annat medel?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Låst