Fnys - Celica GT-i st182

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av Fnys »

Vilken underbar dag, kom precis ned till småland, öppnade garageporten och såg en grå, igendammad bil som jag inte sett på 5mån
Satte mig i bilen, vred om nyckeln och den startade direkt :)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
clivo
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 23:34:07
Bilmodell: toyota celica gti
Årsmodell: 1990

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av clivo »

Så där ja,fint att dom startar som dom ska även efter en längre tid ,själv har jag precis fått min tebax efter 2 veckor på verkstad,ny koppling,stötar bak och lite till,dyrt som satan,men nu börjas det med styling,fälgar,ny dämpare,ratt,stolar och säkert en helvetes massa till :D
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av Fnys »

clivo skrev:Så där ja,fint att dom startar som dom ska även efter en längre tid ,själv har jag precis fått min tebax efter 2 veckor på verkstad,ny koppling,stötar bak och lite till,dyrt som satan,men nu börjas det med styling,fälgar,ny dämpare,ratt,stolar och säkert en helvetes massa till :D
pyssel pyssel :) vi som inte har så mycket under huven pillar på utsidan istället
Legat på alla fyra och putsat upp slutburken med lite med svinto så det ser lite roligare ut. Funderat på att köpa ny med det rostfria systemet som sitter på är i väldigt bra skick:
Bild
Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
clivo
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 23:34:07
Bilmodell: toyota celica gti
Årsmodell: 1990

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av clivo »

fan svinto verkar funka :) kika in på stylingbutiken,dom hade fina sportdämpare från 700-1000kr,funderar på att beställa,vill ha det goa mullret.Satte på ett sportfilter igår,tycker det låter en del inne i kupen när jag gasar upp,typ pyser som en dump,bara mindre,ska det va så,har inte direkt varit så på andra bilar jag haft med sportfilter :?
R4b13z
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
Årsmodell: 1993
PostOrt: Holmsund
Land (Country): Sweden
Ort: Holmsund

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av R4b13z »

De blev ju riktigt bra resultat juh! :D Svinto for "teh win"! :D
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av Fnys »

R4b13z skrev:De blev ju riktigt bra resultat juh! :D Svinto for "teh win"! :D
absolut! :D
MEN man får väl bara använda det på rostfritt va?
fortfarande finns suget att sätta på en sportdämpare men när det sitter ett nästan nytt, rf system från katt så känns det dumt
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av Fnys »

clivo skrev:fan svinto verkar funka :) kika in på stylingbutiken,dom hade fina sportdämpare från 700-1000kr,funderar på att beställa,vill ha det goa mullret.Satte på ett sportfilter igår,tycker det låter en del inne i kupen när jag gasar upp,typ pyser som en dump,bara mindre,ska det va så,har inte direkt varit så på andra bilar jag haft med sportfilter :?
ingen aning, men visst får du ett annat ljud från motorn med ett sportluftfilter eftersom du får en annan (mer) "luftström"
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
clivo
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 23:34:07
Bilmodell: toyota celica gti
Årsmodell: 1990

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av clivo »

har man bra system så e det onödigt o byta,själv köpte jag en jappare dämp XL :mrgreen: ,men hur faaan jag ska få dit det e ju frågan,finns ju inte direkt nåra fästen på den nya,helt blank.typ nått band kanske och försöka fästa den rätt upp i nått :?
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av Fnys »

clivo skrev:har man bra system så e det onödigt o byta,själv köpte jag en jappare dämp XL :mrgreen: ,men hur faaan jag ska få dit det e ju frågan,finns ju inte direkt nåra fästen på den nya,helt blank.typ nått band kanske och försöka fästa den rätt upp i nått :?
skumt att du inte fick med fästen...
slangklämmoreller farex band måste la funka.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
clivo
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 23:34:07
Bilmodell: toyota celica gti
Årsmodell: 1990

Re: Fnys Celica ST182

Inlägg av clivo »

Köpte den privat,har kommit på hur man kan göra,man tar en rörklämma med en skruvtapp på,sen en stav med gänger på och sen rätt upp nånnstans,nått roligt som hände mig 2 nätter sen,nånn jävel som snodde mina positinsljus,båda två och dom knäckte av dom,fan så störande,men bollträdet e nära till hands nu :x
Låst