Charmant -87
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Hemiyoda
- Pay User
- Inlägg: 503
- Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
- Bilmodell: Charmant
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Västerås
- Land (Country): Sverige
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Charmant -87
Östeuropeiska säkerhetstjänstens favorit.
Rostlagad. 11:1, tight squish, epoxyportad, Singh-skårad topp med back-cut:ade ventiler.
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3709
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Charmant -87
Fasiken de e allt en lite sleppande smyg pimpmobil de där.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- fredrik mkIII
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
- Bilmodell: Yaris 1.8 ts
- Årsmodell: 7
- PostOrt: Lur
- Land (Country): sverige
- Ort: Lur
Re: Charmant -87
hård rå och numera snabb....are
Fredrick Johansson
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
- zonander
- Inlägg: 27
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 23:41:57
- Bilmodell: Corolla Ke20
- Årsmodell: 1977
- PostOrt: Staffanstorp
- Land (Country): Sverige
Re: Charmant -87
Bra jobbat. har du filat toppen själv.och isf, har du tid att fila i min
-
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
- Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Holmsund
- Land (Country): Sweden
- Ort: Holmsund
Re: Charmant -87
Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?
- Hemiyoda
- Pay User
- Inlägg: 503
- Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
- Bilmodell: Charmant
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Västerås
- Land (Country): Sverige
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Charmant -87
Hej. Japp själv. Jag vill vänta lite tills jag skaffat en flödesbänk, nu gör jag saker på gissningsbasis, inte så jag vill göra saker.zonander skrev:Bra jobbat. har du filat toppen själv.och isf, har du tid att fila i min
Jag har en filningsguide till K-toppen någonstans, utgiven av TRD, om det är intressant.
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
- Hemiyoda
- Pay User
- Inlägg: 503
- Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
- Bilmodell: Charmant
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Västerås
- Land (Country): Sverige
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Charmant -87
Japp vill få den att gå snålare. Denna gång gick dock modifikationerna hand i hand. Måste köra slut på några tankar för att se hur det blev med förbrukningen.R4b13z skrev:Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
-
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
- Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Holmsund
- Land (Country): Sweden
- Ort: Holmsund
Re: Charmant -87
Hemiyoda skrev:Japp vill få den att gå snålare. Denna gång gick dock modifikationerna hand i hand. Måste köra slut på några tankar för att se hur det blev med förbrukningen.R4b13z skrev:Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?
Oki. De ska bli spännande att följa.
- Hemiyoda
- Pay User
- Inlägg: 503
- Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
- Bilmodell: Charmant
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Västerås
- Land (Country): Sverige
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Charmant -87
Som ett steg i utvecklingen har jag monterat ett TBI-sprut på "Dieharden".
Throttle Body Injection, eller ska man kalla det för elektronisk förgasare. En enda bautaspridare på runt 700cc/min som skjuter neråt i insuget. Spjället är på enorma 30mm. Har ryckt TBI:n från en Renault 5:a.
Fick bygga en adapter i 6mm bonnjärn samt bygga om för gaswiren. Synd att gasen sitter på andra sidan, blev jäkligt tight för gaswiren.
Bilen startar och går, inget mer "turbolagg" pga segt sekundärt spjäll. Lite skrämmande incident när jag stängde av motorn, började samlas soppa ovanför spjället av någon anledning. Inget kul med 1dl sås ovanför varmt grenrör... Måste undersökas...
Throttle Body Injection, eller ska man kalla det för elektronisk förgasare. En enda bautaspridare på runt 700cc/min som skjuter neråt i insuget. Spjället är på enorma 30mm. Har ryckt TBI:n från en Renault 5:a.
Fick bygga en adapter i 6mm bonnjärn samt bygga om för gaswiren. Synd att gasen sitter på andra sidan, blev jäkligt tight för gaswiren.
Bilen startar och går, inget mer "turbolagg" pga segt sekundärt spjäll. Lite skrämmande incident när jag stängde av motorn, började samlas soppa ovanför spjället av någon anledning. Inget kul med 1dl sås ovanför varmt grenrör... Måste undersökas...
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
- Hemiyoda
- Pay User
- Inlägg: 503
- Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
- Bilmodell: Charmant
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Västerås
- Land (Country): Sverige
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Charmant -87
Fick hamra lite på luftrenaren för att få den att passa.
Aaah vardagssunk.. en liten turbo skulle nog passera obemärkt genom bes hehe..
Aaah vardagssunk.. en liten turbo skulle nog passera obemärkt genom bes hehe..
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!