Skynerds gamla Celica ST202 har sulat vidare i livet! :(

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Skynerd »

Ja, det här är ju piss.

Tappade startspärrsdosan rakt ner mellan damasken till parkeringsbromsen. Har rivit och letat i timtal nu utan spår.
Får väl bli att bärga bilen till en verkstad så de får koppla ur skiten. För dosan går antagligen inte att hitta. Och jag har inte tid att leta mer nu.
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Fnys »

jäkla trist. men det känns fortfarande som om den borde ligga där någonstans... sätt någon annan person på jobbet, måste bli många ggr billigare än att bärga den till en verkstad för att koppla ur startspärren. det blir väl fint väder imorgon i hela sverige (tänker på om du tar cykeln)? :roll:
hoppas du hittar den, annars kommer du ångra dig när du varit på verkstad, kopplat bort den, åkt ett tag och sen kommer ett skramlande ljud någonstans under handbromsen...
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Skynerd »

Jo, du har väl rätt antar jag.
Jag kan ju alltid avboka verkstadstiden (var bara japsdämparmonteringen ändå) och leta på.

I allt mitt rivande har jag aldrig sett dosan. Däremot tror jag mig känt den två gånger. Det i en kanal öst om parkeringsbromsen ner över kullen och under mattan. Tror den ligger rakt under passagerarsätet där under mattan. För längre bort bör den ju inte kommit. Sen ska det väl vara avgasmattor och annat som hindrar dosan att åka överdrivet långt in i bilens inre. :)

Jag får fundera lite på det här. Bilen behövs egentligen inte, jag kan gå till jobbet osv.


Men startspärren tänker jag nog så småningom koppla bort ändå. Med tanke på att själva dosan har en söndrig nyckelhålsögla är den som gjord för att tappas bort. Särskilt med mina morgonfumliga och krokiga fingrar.

Jaja, det är BARA en bil och jag har haft den i vinterdvala i ett halvår nästan. Jag bör överleva! :)
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Skynerd »

Bild
P-sätet borta och en liten friläggning av mattan.



Bild
Genom parkeringsbromsdamasken via kanalen till under mattan.



Bild
Tadaaaa! Här har jag hittat den och lagt den på mattan. Den låg såklart inte där.


Vilken lättnad! Nu slipper jag bogsera eller bärga den!

Det hade tagit högst en halvtimma för mig OM:
1. Jag hade vetat exakt var den låg.
2. Om jag hade erfarenhet av rivande.

Nu tog det bra lång tid. Det svåraste var såklart att veta var man skulle leta! :)

YEEEEEEEEEEEEEEEES!
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Fnys »

grattis! :)
men det måste vara värt det. som jag sa innan, hur kul är det när någonting, efter en månad börjar skramla under mattan och handbromsen ;)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Skynerd »

Fnys skrev:grattis! :)
men det måste vara värt det. som jag sa innan, hur kul är det när någonting, efter en månad börjar skramla under mattan och handbromsen ;)
Jo, du hade ju helt rätt. Jävla lättnad men vilken idiotgrej. Hela kalaset alltså.
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Skynerd »

Efter krångel med verkstaden och diverse ombokningar är nu bilen bortlämnad för lite avgas-"uppgradering".

Får se hur det låter imorgon!
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Skynerd »

Oj oj oj.

Jag är riktigt nöjd med dämparbytet. På tomgång låter det ingenting extra alls knappt. Men när man gasar kommer det ett dovt och ganska murrigt ljud. Inte helt olikt det jag hade i min gamle Supra Mk3. Jävligt konstigt nog. Den brummade iofs även vid tomgång.

I vilket fall som helst känns det som en helt ny bil att köra nu. Mycket roligare! Inte visste jag att det kunde vara kul att köra Celica! :)
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Rastaman »

Härligt att du är nöjd.
Det betyder ju att du nu får spela in en film att lägga upp så vi andra också kan njuta :)
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Skynerd - Toyota Celica ST202 -94 NU MED BILD! :)

Inlägg av Skynerd »

Rastaman skrev:Härligt att du är nöjd.
Det betyder ju att du nu får spela in en film att lägga upp så vi andra också kan njuta :)
Yes, tankar upp nu på youtube. Vet inte hur lång tid det tar!
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Skriv svar