GT-4 - Gatbil

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: GT-4 - Gatbil

Inlägg av Fnys »

k-len skrev: Men vad man ska med dioderna till bara för att även kunna ha kvar dimbakljusen förstår jag inte.
det är bara plus jorda så kan du använda både funktioner i samma lampa.
Så har jag gjort fram på ett par celicor för att använda positionsljus som både position och blinkers.
kan man inte få backström då eller andra problem?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
k-len
Inlägg: 198
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 22:12:38
Bilmodell: gt4
Årsmodell: 1990
PostOrt: övik
Land (Country): Sverige
Ort: Ö-vik

Re: GT-4 - Gatbil

Inlägg av k-len »

Jag är ingen elektriker så jag har ingen aning, men jag har då inte haft några problem på nuvarande eller någon av mina 4 tidigare celicor.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: GT-4 - Gatbil

Inlägg av Fnys »

k-len skrev:Jag är ingen elektriker så jag har ingen aning, men jag har då inte haft några problem på nuvarande eller någon av mina 4 tidigare celicor.
Aha, fel av mig. Det är om man har kvar dimljusen så finns det risk att du kan bränna knappen eller annat genom backström.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: GT-4 - Gatbil

Inlägg av Fnys »

k-len skrev:Bild
Såhär blev det.
Baklysena lyser inte sådär starkt i verkligheten. Ena diodslingan var även död på sina ställen, men för helgen får det duga tills jag får tag på en annan slinga=) Tycker det blev bra.
Stänger enkelt av det genom att stänga av dimbakljusen.
Hur fick du ljus genom bakljusrampen?
Tog loss min bakljusramp och tänkte också lägga en diodslinga men på baksidan verkar det vara ett grått (sprayat?) lager plast och när jag lyser med min mobillampa så lyser det knappt igenom. Var din likadan och gjorde du någonting för att få bort det här gråa plastlagret eller lyste det igenom ändå?
Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar