Henkan : Toyota MR2 Turbo

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Henkan : Toyota MR2 Turbo

Inlägg av Toyspeed »

Hur fasen går de här egentligen! Öka för böveln.

Jag startade upp min 5S igår. Jävla vilket gött sound de va i maskinen. Och satan i gatan va rapp på gasen han var.
Ska bli riktigt kul att lägga lite last på den i helgen!
henkan
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 21:35:51
Bilmodell: MR2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Växjö
Land (Country): sweden
Ort: Växjö

Re: Henkan : Toyota MR2 Turbo

Inlägg av henkan »

ja jag kan tro de! ska bli kul o se den in action nån gång.. kanske blir ikväll då om de blir några nattliga aktiviteter?!

ja jag vet, har ju så dåligt samvete.. var på Sonisphere hela förra helgen, sen idag var de Mantorp, men nu har ja iaf semester igen!! 8-) .. sen måste ja få tag i 2 andra givare som saknas 1 st vattentemp och en "start injector time" nånting som också sitter vid utloppet kylar vattnet, o dom va ju inte billiga o köpa nya så de får bli o jaga runt lite på diverse skrotar! men sen så åker spisen i illa kvickt!
Henric Rudin, Växjö
Toyota MR2 Turbo -92
Celica GTi -89 (Racingbil långlopp)
henkan
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 21:35:51
Bilmodell: MR2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Växjö
Land (Country): sweden
Ort: Växjö

Re: Henkan : Toyota MR2 Turbo

Inlägg av henkan »

blev lite skruvade o målande i garaget idag, nu är det bara 2 st givare som saknas och stager till ic röret (de med dumpventilen). så är det någon som har något av detta liggandes så hojjta gärna till, lägger upp en bild på var givare sitter.
ska till Göteborg nu i början av veckan så ja funderade lite på om det finns någon bra skrot där i närheten? kanske nån som vet?

Bild

Bild

Bild
Här är dom två givarna jag e på jakt efter!
Henric Rudin, Växjö
Toyota MR2 Turbo -92
Celica GTi -89 (Racingbil långlopp)
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Henkan : Toyota MR2 Turbo

Inlägg av amby »

Snyggt!...Önskar min motor såg ut så också
henkan
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 21:35:51
Bilmodell: MR2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Växjö
Land (Country): sweden
Ort: Växjö

Re: Henkan : Toyota MR2 Turbo

Inlägg av henkan »

såå nu är motorn på plats och bilen uppstartad efter lite krångel. Bara kört en liten sväng för o se så allt funkar, och de verkade det till att göra förutom en kylarslang som läcker lite.
satt och höll på me att koppla ur den eftermonterade startspärren (för den va kass), så jag var ju vid tändingslåset o donade, då helt plötsligt gick elfläktarna till kylaren ingång!? och detta var ju då 20-30min sen ja stängde av bilen. någon som vatt me om de??

ska ut o köra lite mer imon så då kommer det lite mer bilder då! 8-)
Henric Rudin, Växjö
Toyota MR2 Turbo -92
Celica GTi -89 (Racingbil långlopp)
Skriv svar