Fiero GT V6 '87. Var: Letar sätt att lösa flytt av bil från stallarholmen till norrtälje

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Fiero GT V6 '87. Var: Letar sätt att lösa flytt av bil från stallarholmen till norrtälje

Inlägg av Glenn »

Kan uppdatera lite här..

Då det rä ett vanligt problem med både pickup och ignitor för tändningen så beställde jag ny ignitor, ny pickup, nytt fördelarlock, ny rotor, nya kablar och nya tändstift.. bytte allt och slutade den feltända ? neeej.. ställde in tändningen som stod helfel med lampa.. feltänder fortfarande.

Efter mycket snackande med folk på det amerikanska forumet och googlandet kom jag fram till att det troligen är "fuel strain" som är igensatt, tydligen vanligt problem när bilenn stått länge.. då blir det precis som på min.

Tyvärr är det skitjobbigt att ta ner tanken som sitter inklämd mellan kupen och motorn, och fierofolket säger att gör man det jobbet ska man byta soppapump när man ändå har tanken nere för den brukar ofta paja..

Så nu har jag beställt soppapump och "fuel strain" från USA, och lite annat småplock.. ser inte fram emot att ta ner tanken men tanken(!) är ju att ta ner den, skölja rent med sprit, sen behandla den invändigt med smedens rostovandlare, sen montera ny soppapump och montera tillbaka alls.

Med lite tur fungerar bilen PERFEKT då.. då behöver jag bara byta alla damasker på bromsoken, gummituttarna på lederna och sen kan jag faktiskt köra med bilen.

..Får dock se hur länge jag behåller den, jag sitter verkligen inte bra i den, skulle mycket hellre ha en MR2 om man ska köra mittmotor.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar