Nytt japanskt inköp..

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Nytt japanskt inköp..

Inlägg av Glenn »

Apropå handtag fanns dom där scotthandtagen som "full waffle" eller "halv waffle".. what ? ..jag valde full waffle.. ingen aning om skillnaden :D

En annan kul sak är att på billigare handtag brukar gummit på båda handtagen vara lika tjockt, på scott-handtagen var gummit tjockare på vänsterhandtaget för att kompensera för gasrullens extra diameter.


EDIT:

Googlade på det, vilket jag borde gjort innan.. hittade denna förklaringen på thumpertalk..
Waffle refers to the raised ridges on a grip, that do resemble a Lego waffle! :thumbsup: the funtion of these is to provide grip when your gloves get wet and muddy...full or half refers to how much of the grip is covered by these raised ridges...stock grips are full waffle...half has a smooth section on top where your palm goes and ridges underneath for your fingers to grip...I prefer half waffle, because the ridges are helpful underneath for your fingers to twist the gas and hangon in the wet and muck, but they are uncomfortable under your palm on long rides or with thinner MX gloves...look at your stockers closely and you should be able to get an idea of what you prefer!
Jag borde alltså tagit halvvåfflan kanske.. men det blir nog bra med dom där med, och i v'rsta fall köper man nya bara.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar