Nytt hem för min Celica.

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Nytt hem för min Celica.

Inlägg av Hornlund »

Bara till att börja hamstra roliga toyotor nu då, eller så får det bli TCS-träff på din uppfart :wave:
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Nytt hem för min Celica.

Inlägg av Dale »

Tror Glenn har för många olika hobbys. ;-)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Nytt hem för min Celica.

Inlägg av Glenn »

Ligger nånting i det, många intressen blir det :)

Men jag var ju på vippen att köpa en Celica Mk1 för några veckor sen, men han inteb innan nån annan korpade den,
vore kul med ett toyotaprojekt, antingen en gammelcelica, en GT-four modifierad, eller en supra.. tja, inget fel på MR2 heller iofs :)


Tyvärr är det ju lite ebb i kassan efter att man har slantat upp några hundra tusen bara för att få låna pengar :P
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Nytt hem för min Celica.

Inlägg av Glenn »

Hehe, var ju tvungen att leta rätt på denna tråden efter att ha läst bempas garagetråd.
Glenn skrev: tor 22 mar 2012, 10:57:44 Jag har dessutom prioriterat att få ordning på datorrum och hobbyrum först, bland annat efterssom måga av kartongerna i garagen innehåller saker som ska upp på hyllor i dessa två rum.. Maries hobbyrum har också varit fyllt av kartonger som ska in i mina rum så..
Hur är det nu efter fem år ?

Ja, först och främst har vi ju fått två barn, det betyder att ett av rummen blev barnrum, vilket i sin tur betydde att prylar fick flytta till överiga rum, och ni gissade det, garagen..

Har dock satt upp hyllor överallt och lassat upp prylar, vilket gjorde att garagen krympte markant till ytan.. men allt fick ju inte plats så det står i drivor på golvet.

Dessutom finsn det några arbetsbänkar också, det måste man ju ha.
Nästa steg blir nog att få tomt i lillgaraget så man kan måla golvet där, och även det som är kvar av v'ggarna, dessutom ska det upp en extra dörr mellan garagen, när det är klart ska jag ha upp bänkar och hyllor där och allt från det stora garaget ska flyttas in dit.
Golvmålningen blev SKITBRA.. blev som ett nytt garage med ljusgrå epoxylack på golvet (fläckig rå betong innan) och spackel och vitt på väggar och tak (bruna gipsskivor med centimeterglipor innan)

Blev lite hyllor osv, men det visade sej skitsvårt att få dit en dörr då det är en gammal yttervägg, och det går el där osv, så det är fortfarande på hold..

Tanken är dessutom att sätta upp en vägg mitt i lilla garaget och göra om det till dels förvaring och dels miniverkstad för fräs, svarv osv.
Mätte upp att det går in fyra bilar av celican storlek i garaget, men då är det riktigt trångt, man kan även ha sju bilar på infarten, om man inte behöver komma ut ur garagen , och bara dom två yttersta behöver gå att köras med utan att flytta andra bilar :D
Med alla hyllor på plats är det max två, och då får man röja bort skit först..

men vi har testat sju bilar på infarten när vi hade fest :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar