S: Komplett Apexi power FC 3sgte (SÅLD)

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

S: Komplett Apexi power FC 3sgte (SÅLD)

Inlägg av kribbe »

Tänkte kolla intresset på en Apexistyrning till 3sgte gen3 motorn (MR2, Celica GT4).

Säljes på grund av att det inte hittar sig in i bilen själv och att jag tänkte köpa en Maxxecu istället då jag känner en som mappar såna.

Vad jag vet så ska det vara komplett med all sidourustning.
Det ska vara fungerande då jag köpte det från en här på forumet som hade det i sin MR2 men jag har inte hunnit koppla in och testa det själv

Jag vet inte riktigt vad man ska lägga priset på, men med jämförelse av ebay där det finns en just nu med enbart ECU för 6500kr så lägger jag nog priset på 8000kr till en början med

Finns i Hanaskog i Skåne
Senast redigerad av kribbe den tor 03 mar 2022, 10:36:07, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av Glenn »

Det vore ju iofs intressant, men eftersom jag vet att dessa är dyra begagnade (ebay osv) så lär jag inte vilja betala vad du ska ha för den.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av kribbe »

Bild

-Apexi ECU
-Commander
-Datalogit
-Ska finnas en sladd till Datalogit:en också nånstans här. Annars är det en VGA-usb sladd man ska ha där har jag för mig
-Förlängningssladd till Commander
-Mapsensor för direktkoppling till ECUn (Denso 949940-6270)
-Apexi Boost Control Valve
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av Glenn »

Är det inte så att du kan köra serieport direkt, men om du behöver USB så får du använda en adapter ?

Men det där lär du få rätt mycket för, bara en lös Apexi Power-FC är dyr, och sen har du BÅDE en FC-commander OCH en FC-Datalogit, egentligen behöver du ju bara den ena, eller ja egentligen ingen om du låter någon annan mappa osv.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av kribbe »

Glenn skrev:Det vore ju iofs intressant, men eftersom jag vet att dessa är dyra begagnade (ebay osv) så lär jag inte vilja betala vad du ska ha för den.

Vad kan du vara villig att ge? Hittar jag ingen köpare till vad det är värt så kan jag säkert gå ner i pris för att få in pengarna.

Jag vet inte riktigt vad man ska lägga priset på, men med jämförelse av ebay där det finns en med enbart ECU för 6500kr så lägger jag nog priset på 8000kr till en början med
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av kribbe »

Priset kan i högsta grad diskuteras. Får gärna in lite extra pengar till andra delar till bilen
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av kribbe »

Uppdatering av en gammal tråd. Detta finns kvar om någon är intresserad. Just nu känns det som om jag inte får tid att installera databoxen. Tid, familj och pengar kom i mellan. :D

Så tänkte kolla om någon fortfarande är ute efter en apexi styrning?
BtotheEtotheN
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 20 apr 2021, 12:23:55
Bilmodell: Caldina GTT
Årsmodell: 1998
PostOrt: Gothenburg

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av BtotheEtotheN »

Hej,

Is this still available and any idea if its compatible with a GEN 4 3SGTE (Caldina GTT)

Thanks,

Ben
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av kribbe »

BtotheEtotheN skrev: tis 20 apr 2021, 13:22:50 Hej,

Is this still available and any idea if its compatible with a GEN 4 3SGTE (Caldina GTT)

Thanks,

Ben
Hi

It still have it.
Don't know if it's compatible
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: S: Komplett Apexi power FC 3sgte

Inlägg av kribbe »

Finns fortfarande kvar om någon är intresserad
Skriv svar