K: Insug Starlet 1980

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Lobatron
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 26 jul 2014, 11:50:17
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 1980
PostOrt: Fagersta
Ort: Fagersta

K: Insug Starlet 1980

Inlägg av Lobatron »

Någon som har ett insug för weber förgasare som passar till en kp Starlet 1980 årsmodell? / Mathias
Mathias - Lobatron
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: K: Insug Starlet 1980

Inlägg av Starlan1 »

Enkel/dubbel ? Dubbla liggande är svåra att gå plats med pga bromsservot
Så stående lr liggande enkel är vad som kan funka !
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Lobatron
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 26 jul 2014, 11:50:17
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 1980
PostOrt: Fagersta
Ort: Fagersta

Re: K: Insug Starlet 1980

Inlägg av Lobatron »

Vilket som höll jag på att säga. Jag har inte köpt förgasare än, tänkte vänta med det till jag styrt upp den klurigaste biten. Så tanken är väl antingen liggande enkel eller så en stående då. Tänkte bara kolla om någon hade något till salu här? Givetvis så är ju pris en avgörande faktor också. Kan hända att jag har det ordnat på annat håll men vill hålla möjligheterna öppna.

Kollade med Esa P i Finland men han hade bara en väldigt dyr stående i lager (typ 600€) så därifrån blir det inte.

Så just nu kollar jag som sagt mest om någon kan ha "över" till vettigt pris. Verkar iaf vara betydligt lättare att få tag på förgasare än insug till gamla Toyotas.
Mathias - Lobatron
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: K: Insug Starlet 1980

Inlägg av Starlan1 »

Lobatron skrev:Vilket som höll jag på att säga. Jag har inte köpt förgasare än, tänkte vänta med det till jag styrt upp den klurigaste biten. Så tanken är väl antingen liggande enkel eller så en stående då. Tänkte bara kolla om någon hade något till salu här? Givetvis så är ju pris en avgörande faktor också. Kan hända att jag har det ordnat på annat håll men vill hålla möjligheterna öppna.

Kollade med Esa P i Finland men han hade bara en väldigt dyr stående i lager (typ 600€) så därifrån blir det inte.

Så just nu kollar jag som sagt mest om någon kan ha "över" till vettigt pris. Verkar iaf vara betydligt lättare att få tag på förgasare än insug till gamla Toyotas.
Sellholm har för dubbla 40 stående insug för 3000 vet jag !
Jag har 2 spec insug till K motorn som kräver adapter platta för förgasare
som inte är de vanliga bultmönstret på !
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
dtg09002
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 23 okt 2010, 23:15:38
Bilmodell: TOYOTA Starlet
Årsmodell: 1979
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige

Re: K: Insug Starlet 1980

Inlägg av dtg09002 »

Jag har korta insug för liggande weber som jag kan sälja för 2000:-, men som Starlan säger är du i princip tvungen att modifiera bromsservo för att få plats om du inte har väldigt korta förgasare eller spjällhus.

// Daniel
TOYOTA Starlet - 82 Grupp H
TOYOTA Starlet - 79 Påbörjat App.K projekt
TOYOTA Starlet - 80 Lågmilare, röd
TOYOTA Starlet - 79 Grå
Lobatron
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 26 jul 2014, 11:50:17
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 1980
PostOrt: Fagersta
Ort: Fagersta

Re: K: Insug Starlet 1980

Inlägg av Lobatron »

Jag tackar så hemsk mycket för tipsen. Kan hända att jag fått tag på ett insug hos en vän annars blir det att skicka en förfrågan till Sellholm. Tackar för era erbjudanden också, men jag har varken ork eller kunskap nog att börja modifiera allt för mycket. Jag kommer väl förhoppningsvis till det i framtiden, nu vill jag fixa ihop det viktigaste inför vintern så jag kan besikta och få ta ut den ur garaget :)

Men tack igen, trevligt forum att kunna hitta lite inspiration och hjälp ifrån folk med lite intresse och erfarenheter :thumbup:
Mathias - Lobatron
Skriv svar