K: Kamremsbyte ST205

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

K: Kamremsbyte ST205

Inlägg av Dale »

Har en ST205 som behöver en ny kamrem och eventuellt löphjul, spännare, vattenpump eller vad som behövs. Har dessvärre varken garage, lyft eller kunskap om detta. Vill ogärna försöka ute på parkeringen. Någon som är kunnig som har allt som behövs och kan hjälpa mig? Jag kan hålla låda och langa verktyg eller bara vara tyst. Bilen är 24 år, grå och gått snart 20 tusen mil samt går mycket mellan 08-land och norra dalarna.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: K: Kamremsbyte ST205

Inlägg av Glenn »

Vill minnas att toyota sa att beräknad tid för detta byte är 8h för en van mekaniker som har alla verktyg. När dom bytte på min så jobbade två man fortfarande med bilen när jag skulle hämta den vid stängningsdags så dom var "lite" jäktade :)

Så nej det är inget jag skulle försöka mej på utomhus.

..Jag borde nog göra det på min med, är över 10 år sedan min byttes nu, men jag blundar och låssas som det regnar :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar