Koppla bort automatiskt dörrlås RAV4-17

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
bunnyblom
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 04 jul 2020, 20:19:34
Bilmodell: RAV4
Årsmodell: 17
PostOrt: Uppsala

Koppla bort automatiskt dörrlås RAV4-17

Inlägg av bunnyblom »

Hej!
Min första post, provade söka i forumet men jag är sämst på sökningar så jag hittade inte vad jag ville ha.
Nybliven ägare till en RAV4 Hybrid 2017. Vill koppla bort det automatiska dörrlåset när bilen passerar 20 km/h, vill inte ha nåt automatiskt lås alls. Kollade in youtube och andraspråkiga forrum och förstod var jag skulle gå in men det är där det skiter sig:
I pekskärmen kan jag gå in i setup-läget och ansluta telefon och fixa men en del val är inte tillgängliga. Fordonsläget som jag vill in i är "släckt" och kan inte väljas. Skiten syns och retar mitt öga och sinne men jag får uppenbarligen inte gå in där.
Så min fråga är: Varför i HELVETE är jag inte herre över min egen bil och varför får jag inte ställa in det jag vill??!
bunnyblom
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 04 jul 2020, 20:19:34
Bilmodell: RAV4
Årsmodell: 17
PostOrt: Uppsala

Re: Koppla bort automatiskt dörrlås RAV4-17

Inlägg av bunnyblom »

Då var det löst!
Det visade sig att när jag registrerat mig elektroniskt och loggade in med mitt nya konto på enheten i bilen så kom jag åt den önskade menyn.
Känns visserligen som en liten onödig väg att behöva gå men nu funkar det så det är bara att fortsätta att le och var nöjd i finbilen :clap:
Skriv svar