Radio glappar

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Alex1990ander
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 03 aug 2020, 12:42:04
Bilmodell: Toyota corolla verso 07
Årsmodell: 2007
PostOrt: Ockelbo

Radio glappar

Inlägg av Alex1990ander »

Hej nu börjar jag bli tokig men innan jag river halva bilen så måste jag kolla om nån mer har haft samma problem.
Ibland funkar radion och ibland söker den bara kanalerna. Om jag söker manuellt så kommer det ändå inget ljud om jag stannar på en kanal. Cd funkar inte och har aldrig gjort så länge jag haft bilen så den skiter jag i.
Och när jag hittar kanalerna så efter ett tag när jag kör så klonkar det till så slutar den spela och jag är tillbaka till att jag bara kan söka kanalerna. Misstänker att antennkabeln är glapp men isf längre in som jag inte kommer åt. Men är det någon som vet om jag bara kan byta ut den utan att behöva riva hela instrumentbrädan eller är jag tvungen att riva upp allt?
Eller kan det vara nått annat som är fel?
Har även ett kabelbrott i vänster framdörr till högtalaren kan det ha nån betydelse?
Min bil är en Corolla Verso 07a
mrwizeguy
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 08 sep 2020, 19:30:06
Årsmodell: 0
PostOrt: 95631

Re: Radio glappar

Inlägg av mrwizeguy »

Spännande! Reggade mig just på forumet för att jag har liknande problem med min Verso!
Den har fungerat sporadiskt och lagt av med en smäll i högtalarna.
Nu är den helt tyst.
Finns det någon som har erfarenhet och löst det?

Skickat från min S41 via Tapatalk

mrwizeguy
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 08 sep 2020, 19:30:06
Årsmodell: 0
PostOrt: 95631

Re: Radio glappar

Inlägg av mrwizeguy »

https://youtu.be/N6AJW-g4-oM
Borde vara lösningen!

Skickat från min S41 via Tapatalk

Skriv svar