Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av MagnusS »

Aha, jag hade kontakt med ägaren som du då antagligen köpte den av i Jkpg trakten, Han gav mig regnumret o sa att den ev finns i Finland.
Men det är så alltså?

Kul att den lever vidare:)

Jag ska ringa transportstyrelsen nån dag när det är lite lugnt på jobbet.
Kikar man i våra system på jobbet verkar det som att det finns 20 Mk1, Men jag vet inte om det stämmer eller om det är den totala mängden som har reggats i Sverige innan ev skrotning.

Jag har sett en mk1 som folkracebil, Men den kan ju ha varit byggd av en finsk bil eller vad som helst. Eller kanske Fredriks fd krockade bil.
Det såldes också en grön med Rover V8 på blocket för ett par månader sen, Den var väl byggd för modsport, Ingen som vet om den byggdes på en "svensk" bil?
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av Glenn »

Mr Dezent skrev: Bilen är avregistrerad ur trafik sedan september 2008, men registreringsnumret är fortfarande knutet till MR2:an?
Borde inte registreringsnumret tilldelats en annan bil vid det här laget?
Nej, så ont om regnummer är det inte (tänk på att regummer inte ens återanvändes förräns för några år sen), och innan det har återanvänds är det knutet till bilen fast den är markerad som skrotad.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av Dale »

Glenn skrev:
Mr Dezent skrev: Bilen är avregistrerad ur trafik sedan september 2008, men registreringsnumret är fortfarande knutet till MR2:an?
Borde inte registreringsnumret tilldelats en annan bil vid det här laget?
Nej, så ont om regnummer är det inte (tänk på att regummer inte ens återanvändes förräns för några år sen), och innan det har återanvänds är det knutet till bilen fast den är markerad som skrotad.
När jag skrotat några Volvos så såg jag redan efter några månader att "mitt" gamla regnummer fanns på annat fordon. Ringde till Transportstyrelsen och frågade hur det funkar. Efter 3 månader sen bilen skrotats läggs numret ut för registrering igen men lite beroende på hur många registreringar som görs kan numret bli liggande en längre tid.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av Glenn »

Jag gick igenom mina gamla bilar för nåt år sen, och jag tror samtliga bara stod som skrotade, inget regnummer var återanvänt.

Det är som sagt inte så ont om nummer, så man får nog ha otur om det ska försvinna snabbt.

..Däremot är ju det klassiska regnumret TRA516 inte längre nån gammal opel utan en ganska ny renault :(
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av MagnusS »

Jag har snackat med transportstyrelsen idag, Hon hade inte tid att hjälpa mig med en gång, Jag får reda på hur många det finns kostnadsfritt, Ska jag ha regnummer kostar det pengar.

Jag har mailat in de uppgifterna hon ville ha så nu är det bara till o vänta så vet vi sen:)

Angående återanvända bilnummer så är många av mina gamla bilar nya bilar nu.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av cheetah1 »

Min Celica -77 är numera nån tråkig direktörsaudi.. :(

Edit: En 2009 års Q7 diesel som hittills har lyckats skrapa ihop 9 ägare, senaste ägarbyte i mars i år. Imponerande..

Ursäkta OT.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av Dale »

Dale skrev:
Glenn skrev:
Mr Dezent skrev: Bilen är avregistrerad ur trafik sedan september 2008, men registreringsnumret är fortfarande knutet till MR2:an?
Borde inte registreringsnumret tilldelats en annan bil vid det här laget?
Nej, så ont om regnummer är det inte (tänk på att regummer inte ens återanvändes förräns för några år sen), och innan det har återanvänds är det knutet till bilen fast den är markerad som skrotad.
När jag skrotat några Volvos så såg jag redan efter några månader att "mitt" gamla regnummer fanns på annat fordon. Ringde till Transportstyrelsen och frågade hur det funkar. Efter 3 månader sen bilen skrotats läggs numret ut för registrering igen men lite beroende på hur många registreringar som görs kan numret bli liggande en längre tid.
Ska vara avregistrerat kom jag på. Att bilen står på skroten betyder ju inte att en är avregistrerad så jag så tidigast 3 månader efter fordonet avregistrerats kan regnummret återanvändas.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Mr Dezent
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 08:15:52
Årsmodell: 0
PostOrt: Karlskrona
Ort: Karlskrona

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av Mr Dezent »

Nu ska jag bryta mot två saker:
1) Gå väldigt mycket offtopic.
2) Posta här, trots att det finns en Blocket-tråd.

Men i ämnet om registreringsnummer:
http://www.blocket.se/orebro/Saab_9000_ ... =23_10&w=3

Mer ontopic:
Kan ni sluta diskutera MR2 Mk1?
Hade inte sett bilden på min gamle bil på åratal. Nu kikar jag på den om och om igen.
Och det är ert fel. Mest Magnus faktiskt ...
Som straff ska du få den där försäljningsbroschyren jag har liggandes, i den händelse jag hittar den.
Det är ett löfte!

Jag saknar faktiskt min gamle röde ... En av de roligaste bilar jag ägt faktiskt.

Nu vet jag inte detta säkert, men jag tror inte det är min gamla som senare gick till folkrace (Folkracebilen hade väl dessutom originalfälgarna kvar?
Fritt från minnet var skadorna på min gamla bil så stora att det verkar puckat att de först fixat dem för att sedan köra folkrace med bilen.
Nu kanske jag far med osanning här, men jag vill minnas att bilen var helt ramsned?
Det var ju så länge sedan och bilen fanns ju inte längre i min ägo när olyckan var ett faktum.
Mvh Fredrik
Professionell räksmugglare
http://www.bestbloginsweden.wordpress.com
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av Hornlund »

KE20 skrev:Min fd gula som jag köpte i jönköping, finns än så vitt jag vet, men dock i vårat grannland finland.
Ångrar bittert att jag sålde bilen, men ni vet ju vad kvinnor kan ställa till med :thumbdown:
Var det du som hade lite planer på att bygga rallybil av AW11an? Isf var det din bil jag tänkte på. Så den fick flytta till grannlandet. Inte allt för ovanligt vid en ev. försäljning misstänker jag. Att någon finne slår till, modellen är betydligt populärare där än här.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Söker info om Svenskreggade Toyota MR2 Mk1 (AW11) 85-89

Inlägg av MagnusS »

Mr Dezent skrev: Kan ni sluta diskutera MR2 Mk1?
Hade inte sett bilden på min gamle bil på åratal. Nu kikar jag på den om och om igen.
Och det är ert fel. Mest Magnus faktiskt ...
Som straff ska du få den där försäljningsbroschyren jag har liggandes, i den händelse jag hittar den.
Det är ett löfte!
Kommer aldrig sluta diskutera AW11 :D

Har du kollat i min tråd hur kul man kan ha med en MR2? :lol:

Jag är för övrigt ganska säker att jag såg dig i somras utanför Amigo i E-boda i samband med att jag körde Superstage med ett gäng Opel Speedsters. När jag såg att det var du var du redan inne i en Passat.

En försäljningsbroschyr vore skoj, Jag ska komma ihåg ditt löfte:)

En folkracebil brukar väl överlag vara rätt krokig så det gör väl inget om den e sned från början. Iofs om man får välja mellan pressen o folkrace så är väl folkrace o föredra. Mailade atracco igår o frågade om var den bilen tog vägen. Har inte fått ngt svar än, Antagligen skiter de fullständigt i mitt mail men man vet ju inte.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Skriv svar