Antal Celica 77:or i Sverige

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
v8power
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 16 aug 2012, 09:08:50
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1977
PostOrt: 36434
Kontakt:

Antal Celica 77:or i Sverige

Inlägg av v8power »

Hej! Fick svar från transportstyrelsen i dag: Tack för din förfrågan. Jag hittar totalt 185 st. Toyota Celica av årsmodell 1977 registrerade i Sverige. Av dessa är endast 12 st. i trafik.

Ingen risk att man säljer han nu precis :)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Antal Celica 77:or i Sverige

Inlägg av cheetah1 »

Tyvärr är dom inte så hiskeligt mycket värda, även om en i perfekt skick klart kan generera några kronor. Dock är gamla japanare inte speciellt efterfrågade. Det är inte som jänkarna, där en rostig rishög kan ge 200 lakan bara den har "matching numbers".
Dom blir dock mer och mer ovanliga, så det är klart att dom ökar i värde så sakteliga, dock aldrig till såna nivåer. 30-40 tusen har jag sett dom för på blocket i renoverat nyskick.

Dock skulle jag vilja ställa en stilla undran, som den moderator jag har råkat utses till, varför du inte fortsatte skriva i samma tråd?
v8power
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 16 aug 2012, 09:08:50
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1977
PostOrt: 36434
Kontakt:

Re: Antal Celica 77:or i Sverige

Inlägg av v8power »

cheetah1 skrev:Tyvärr är dom inte så hiskeligt mycket värda, även om en i perfekt skick klart kan generera några kronor. Dock är gamla japanare inte speciellt efterfrågade. Det är inte som jänkarna, där en rostig rishög kan ge 200 lakan bara den har "matching numbers".
Dom blir dock mer och mer ovanliga, så det är klart att dom ökar i värde så sakteliga, dock aldrig till såna nivåer. 30-40 tusen har jag sett dom för på blocket i renoverat nyskick.

Dock skulle jag vilja ställa en stilla undran, som den moderator jag har råkat utses till, varför du inte fortsatte skriva i samma tråd?
Vet inte redigt varför det blev ett nytt forum tänkte inte redigt.
Skriv svar