Nya Corollan

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Pompom
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 31 mar 2019, 19:26:42
Årsmodell: 0
PostOrt: Järbo

Nya Corollan

Inlägg av Pompom »

Funderar på nya Corollan och skillnaden på Bi-Led (style) och Multi-Led (executive) bättre eller sämre!?
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Nya Corollan

Inlägg av riclin »

Multi LED är adaptiva. Dvs du kör på helljus hela tiden. Den släcker ner det bara precis där en annan bil är, med fullt helljus på sidorna om den andra bilen/bilarna.


Bi-LED är vad det låter som. LED på hel, och halvljus. Dock med automatisk avbländning, om man vill dvs. Jag har den funktionen avstängd. Tar för lång tid, tycker jag. Innan den återgår till helljus. Själv slår man ju på det, när mötande är jämsides!

Men adaptivt helljus, det är en dröm jag har. Som ska förverkligas vid nästa bilköp! Om det blir en Corolla, eller ett annat märke. Beror mest på Toyota Sverige. Om JBL stereon kommer till Sverige, eller inte! Just nu, tar man bara in en klockradio till nya Corollan, tyvärr. Men den finns i resten av Europa med en helt nyutvecklad JBL stereo med 800W
Skriv svar