Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
ubersquirrel
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 jun 2019, 18:04:12
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1988
PostOrt: Mora
Land (Country): Sverige

Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av ubersquirrel »

Hallå där Toyota fans! Någon som har en aning vad en värsting Celica från 1988 med skadad bakaxel kan vara värd

Nu vill en anhörig som är ägare till bilen bli av med den som bara står och skrotar, men jag vill få ut så mycket som möjligt av den.
Annars skrotar han den.

Motorn fungerar bra enligt ägaren samt att inredningen är vad jag kan beskriva är mer eller mindre i toppskick men mycket dammig.
På en Europeisk bilannons hemsida (Autoscout) kostar dessa Celica med samma ca miltal ca 10.000€ så man har någonting att gå på.
Så nu behöver jag er hjälp med att luska ut vad man kan få för en sådan.
Celica GT-Four
Celica GT-Four
20190610_165542.jpg (91.57 KiB) Visad 19230 gånger
Inredning
Inredning
20190610_165758.jpg (96.66 KiB) Visad 19230 gånger
Modell: Celica GT-Four
Effekt: 182hk
Miltal: 19301
Transmission: Manuell
Färg: Röd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av Glenn »

Det ser ut som det är mögel på inredningen ?

Dom är inte så jättevärdefulla, men priserna har varit nere på typ 15k och vänt i alla fall, för fungerande ex då.

Så det beror nog mycket på skick, att bakaxeln är rasad krånglar ju till det förstås.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av amby »

Den här borde minst vara likvärd om du fick den besiktigad. https://www.blocket.se/landskrona/Toyot ... 1.htm?aw=1
Den ligger ute för 37,500kr.

Din verkar ståt still ett tag så det är nog lite jobb att få den besiktigad utöver att fixa en ny bakaxel.

Vet du hur länge bilen stått still?


Om du bara säljer den som den står, ostartad och okörbar 10,000-15,000kr beroende på ur den ser ut på plats skulle jag gissa.
Användarens profilbild
ubersquirrel
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 jun 2019, 18:04:12
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1988
PostOrt: Mora
Land (Country): Sverige

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av ubersquirrel »

Bilen har stått under tak sen 2008 (11år). Kan ju vara värt att kontrollera att bilen startar men batteriet är slut.

Kan det löna sig att lämna in bilen på verkstad och få den lagad? bilen måste dock bärgas dit som jag förstått.

Det luktade i alla fall inte mögel i bilen så jag antar att bilen bara är smutsig?
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av amby »

Aj, ståt still i 11 år.
Jag tror personligen inte det är värt bärgning till en verkstad, det skulle bli dyrare än vad bilen är värd att få den besiktigad.
Om du fick igång motorn kanske du kunde få någon extra tusenlappar.
Finns lite videos på youtube om vad man bör göra för att starta en bil som ståt länge. Tex den här https://www.youtube.com/watch?v=1BiFpSkMbNQ
Men det blir en del jobb.

Om du inte vill göra något jobb själv skulle jag bara försöka sälja den.
Försöka få 10,000kr och se om du får några bud.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av cheetah1 »

Skrota den är vansinne. JAG hyr ett släp och kör upp och hämtar den hellre än att den skrotas. (Och jag har typ 70-80 mil till Mora.) Men jag lovar att du kan sälja den för MINST 10 loppor som den står. Dessa har gått upp mycket i pris på sista tiden.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av Glenn »

amby skrev: tis 11 jun 2019, 22:46:55 Den här borde minst vara likvärd om du fick den besiktigad. https://www.blocket.se/landskrona/Toyot ... 1.htm?aw=1
Den ligger ute för 37,500kr.
Fast jag tror ALDRIG dom kommer att få det för den bilen, även om den är utsatt för det.

Jag skulle ha försökt få igång den iaf, och försökt hitta en bakaxel, men gör man det inte själv så blir det nog dyrare än vad man kanske kan få.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
ubersquirrel
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 jun 2019, 18:04:12
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1988
PostOrt: Mora
Land (Country): Sverige

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av ubersquirrel »

Tack för all hjälp/ svar. Nu är bilen såld till en medlem på detta forum med hjärta för Toyota. Så nu kan vi lita på att den blir bevarad :thumbup:
don084
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 16 jan 2013, 23:07:36
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1975

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av don084 »

Hej Ubersqirrel ! Besiktade din Morfars bil efter att ha bytt först hjulspindeln men såg sedan att hela subframen också måste bytas bilen gick igenom efter att dom bakre yttre bromsrören bytts(rostiga ) ,skärmkanter bak och sparklåder behöver också bytas ,får se om de hinns med i vinter. Även kamrem med rullar och multiremmar och service kit ligger och väntar.
Defa larmet som inte hade någon säkring i sig gick ändå in på något sett efter ett par veckor ock tog bort / spärrade signalen till startmotorn men efter helt demontering av larmet fungerade startmotorn igen
Bilen polerades och ser riktigt fin ut. Klarar tyvärr inte av att lägga upp bilder här på forumet Hälsa din morfar så mycket hoppas att jag kag åka upp till Mora och visa den någon gång.
Mvh Sören
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Värdet på en skadad Celica GT-Four 88"? Ska säljas!

Inlägg av Glenn »

:thumbup:
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar