Avensis t25 -04 felkod 0430

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
ojkroken
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 20 aug 2017, 10:37:26
Årsmodell: 0
PostOrt: vadstena

Re: Avensis t25 -04 felkod 0430

Inlägg av ojkroken »

vi lever med samma felkod här efter ett ras på en tändspole:) va i kontakt med toyota i mjölbo och de sa att de inte fanns nån uppdatering till detta. jag håller nu på att testa med att lura lambdan lite med att flytta ut den lite. gjorde detta igår kväll och ska se hur bilen beter sig. funkar inte detta så ska ja koppla in ett motstånd och konding på lanbdasignalen och se om det funkar:)
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Avensis t25 -04 felkod 0430

Inlägg av riclin »

Jag hade en -01a, med samma motor. Den började motorlampan lysa på vid 19.000 mil. Vet inte felkoder, för det var så länge sedan nu. Men den indikerade fel på kat, eller databox. Skumt med samma felkod, för två så skilda saker. Jag fick den nya mjukvaran, som dock inte löste problemet för mig. Har för mig att dom satte en klisterlapp i handskfacket på alla bilar som fått uppdaterad mjukvara.

Jag släckte motorlampan inför varje besiktning efter det. Bilen blev inlöst efter en kollision vid 33.000 mil. Aldrig ett nedslag på någon besiktning, på någonting faktiskt. Under sina 33k mil.
ojkroken
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 20 aug 2017, 10:37:26
Årsmodell: 0
PostOrt: vadstena

Re: Avensis t25 -04 felkod 0430

Inlägg av ojkroken »

nått är det som är för tajt med gränserna. motstånd o konding funkar kan ja bekräfta
Skriv svar