funderar på att köpa en auris hybrid.

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
xzenon
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 16 jan 2020, 18:11:47
Årsmodell: 0
PostOrt: 68795

funderar på att köpa en auris hybrid.

Inlägg av xzenon »

Hej jag funderar på att köpa en auris hybrid och använda den som pendlar bil men jag kan typ inget om dom.
Jag har kollat runt på nätet och läst om dom men jag skulle gärna vilja lästa vad folk äger eller har ägt tycker om dom bilarna.
Och jag skulle gärna vilja veta hur mycket dom drar på motor vägen.
KenthIJ
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 17 okt 2017, 14:21:28
Bilmodell: Prius + 2017 och Prius PHEV 20
Årsmodell: 2017
PostOrt: Halland

Re: funderar på att köpa en auris hybrid.

Inlägg av KenthIJ »

Beror kanske lite på vilken årsmodell och om du vill ha combi (TS) eller fem dörrars.

Jag har iaf haft en Auris TS (combi) 2014 HSD och en Auris femdörrars 2016 HSD var väldigt nöjd med dem förutom att de var lite låga att gå i och ur (har dålig rygg så jag bytte Aurisarna mot en Prius+ 2017 som är ganska mycket högre och lättare att gå i och ur samt en Prius Plug In 2015 som även den är lite högre än Aurisarna).

De drog iaf 0.51 (när jag mätte vid pump och använde "Fuelio app") blandad körning , uträknat på årsbasis (med både sommar och vinterdäck).

Sedan beror det ju lite på körstil oxå . Kör man mycket motorväg (i 110 km/h)och mycket omkörningar så får man nog räkna med att den drar mer men om man mest kör stad/landsväg och är lätt på gasfoten kan man säkert komma ner i 0.48 snitt på året
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: funderar på att köpa en auris hybrid.

Inlägg av riclin »

xzenon skrev: tor 16 jan 2020, 18:33:40 Hej jag funderar på att köpa en auris hybrid och använda den som pendlar bil men jag kan typ inget om dom.
Jag har kollat runt på nätet och läst om dom men jag skulle gärna vilja lästa vad folk äger eller har ägt tycker om dom bilarna.
Och jag skulle gärna vilja veta hur mycket dom drar på motor vägen.
Tänk på att Aurishybriderna, har det gamla hybridsystemet. Som debuterade i Prius 2009. Elmotorn hjälper bara till, upp till 70 km/t. Så är det högre fart, på pendlingsvägen. Så kommer den mest gå på bensin. Prius från 2016, CH-R, Nya Corolla mm. Har hybridsystem som är med upp till mellan 110-135 km/t beroende på modell. Så dom är snåla även i 90.
Skriv svar