Sladdbenägen Verso

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Parasight
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 18 feb 2020, 18:22:52
Bilmodell: Verso
Årsmodell: 2018
PostOrt: Strängnäs

Sladdbenägen Verso

Inlägg av Parasight »

Jag har en Verso 1,8 bensin, årsmodell 2018, gått ca 4000 mil.
Körde på på rejält hal och spårig väg idag, och fick ett kast när hjulen gick ner i hjulspåren. Bakvagnen kom farande, och jag lyckades med nöd och näppe häva sladden. Jag fick aldrig känslan av att antisladdsystemet började jobba. När jag sedan, i lägre fart och på tom väg, försökte provocera fram samma beteende, var det inga problem att få ut bakvagnen på rejäla äventyr, till den grad att jag fick jobba rätt hårt för att hämta igen den, trots att jag var beredd.
Kul, men inte särskilt trafiksäkert. Har haft en Verso tidigare, och 2 stycken Prius Plus, och de har alltid känts tryggt understyrda nästan in absurdum. T.o.m. min GT86:a kändes mer stabil (så länge antisladd var inkopplat dvs...).
Har bra, dubbade Hakka på, hade hela familjen i bilen och skidbox på taket. Kollade så att inte handbromsen hade frusit halvvägs, men icke.
Så, någon som känner igen sig, är Verson egentligen en sleeperdriftingbil, eller ska jag snacka med verkstaden?
JoTh
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 17 okt 2012, 19:58:51
Bilmodell: Avenis
Årsmodell: 7

Re: Sladdbenägen Verso

Inlägg av JoTh »

Hej, har du fått någon klarhet i vad det berodde på, hitta de något fel på antisladdsystemet? Kollar själv efter en Verso istället för den Auris hybrid som vi har nu.
Så man tittar efter plus o minus på den modellen, och det här var definitivt minus,då en säljare sa till mig häromdan att Verso va bra stabil pga ett hjul i varje hörn
Inget övergång osv....
Parasight
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 18 feb 2020, 18:22:52
Bilmodell: Verso
Årsmodell: 2018
PostOrt: Strängnäs

Re: Sladdbenägen Verso

Inlägg av Parasight »

Jag glömde bort det hela lite. Ska ta det med verkstaden vid nästa service.
Skriv svar