Motorer från bmw

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
lasse64
Inlägg: 13
Blev medlem: lör 10 mar 2018, 08:28:12
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: Årjäng

Motorer från bmw

Inlägg av lasse64 »

Stämmer det att från 2016 så är det motorer från BMW? Gäller diesel. 1,6L vet jag är BMW men är även 2 litersmotorn från BMW? Är dessa lika bra som toyotas egna dieselmotorer? Känns lite tveksamt att köpa en Toyota med BMW motor.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Motorer från bmw

Inlägg av Glenn »

Har toyota designat dieselmotorer då ? ..jag har inte koll på det specifikt (mest för att diesel är ointressant i min värld) men rent generellt brukar dieselmotorer licenseieras från europa av både japanska och amerkanska tillverkare.

..Ofta frankrike eller italien.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
lasse64
Inlägg: 13
Blev medlem: lör 10 mar 2018, 08:28:12
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: Årjäng

Re: Motorer från bmw

Inlägg av lasse64 »

Kanske är så att D4D aldrig varit toyotas egna motor? Tack för svar. Det blir till att googla vidare.
Skriv svar