Var finns helljuset? (Corolla -04)

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Corolla Liftback 99
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 16 feb 2021, 22:30:46
Bilmodell: Corolla kombi 1.6 VVT-i
Årsmodell: 2004
PostOrt: Hägersten

Var finns helljuset? (Corolla -04)

Inlägg av Corolla Liftback 99 »

Jag skrev under Köpråd förut men nu är det avgjort, det blev ingen Liftback (så jag borde väl byta signatur) utan en Corolla kombi från 2004 (1.6 VVT-i). Men det följde inte med någon instruktionsbok. Däremot en tjock pärm med en massa andra papper från Toyota, bland annat 210 sidor med adresserna till varenda återförsäljare i hela Västeuropa.
Nu har jag det första problemet med bilen: var finns helljusomkopplaren? Till vänster om ratten finns en spak som jag kan använda för att skifta mellan parkeringsljus och halvljus. Drar jag spaken mot mig kommer helljuset. Men det slockar ju när jag släpper spaken. Finns det någon inställning som jag inte ser? Eller ett relä som lagt av? -- Köpte av bilfirma, så där räknar jag inte med att få någon info.
Hagan
Pay User
Inlägg: 57
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:43:27
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Grevie
Land (Country): Sverige
Ort: Grevie

Re: Var finns helljuset? (Corolla -04)

Inlägg av Hagan »

Hej, spaken ska väl föras framåt förmodar jag🤔
Corolla Liftback 99
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 16 feb 2021, 22:30:46
Bilmodell: Corolla kombi 1.6 VVT-i
Årsmodell: 2004
PostOrt: Hägersten

Re: Var finns helljuset? (Corolla -04)

Inlägg av Corolla Liftback 99 »

Jag som tror att jag har fantasi. Men till att föra spaken framåt räckte den inte.
Stort tack för tipset!
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Var finns helljuset? (Corolla -04)

Inlägg av Glenn »

Ofta så på toyotor, jag tycker nästan den är bättre än det "vanliga" dra den åt sej för att växla hel/halv.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar