Toyota Proace City Verso 1.2T ??

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
olah46
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 21 mar 2011, 18:21:23
Bilmodell: avensis 05
Årsmodell: 0

Toyota Proace City Verso 1.2T ??

Inlägg av olah46 »

Hej funderar lite på en ny Toyota Proace City Verso 1.2T och undrar om ngn har erfarenhet av dem ?
Jag åker mest långpendling ( +50 mil ) och drar släp ibland. Den verkar inte vara toyotabyggd - märks det i praktiken ?
tacksam för synpunkt och erfarenhet.
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Toyota Proace City Verso 1.2T ??

Inlägg av riclin »

Då jag aldrig haft en Peugeot/Citroen! Så kan jag inte uttala mig, hur det märks i praktiken. Men det lär väl inte göra under för kvaliteten. Dock så lär väl goodwill mm, fortfarande vara med Toyota standard. Även efter garantitiden, på Toyota/fullservade bilar.

1,2t motorn, känns svag. För en så pass stor, och tung bil. Tyckte den var något klen redan i den C-HR jag testade. Sen går den bara att få med halogenstrålkastare, vilket känns 2005. Kanske kommer LED, vid faceliftet senare. LED innebär ju inte per automatik, bra ljus! Men det finns mycket bättre förutsättningar för det. Med en bra reflektor, bakom en bra projektor! Kanske inte är viktigt för dig, men sånt jag tittar på :)

Bara mina två cent.
Skriv svar