avesis automat..

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
reverse
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 14:26:52
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 93
PostOrt: Åkers styckebruk
Land (Country): Sverige
Kontakt:

avesis automat..

Inlägg av reverse »

Nu vet jag inte om jag väljer rätt ämne att skriva under, men min fråga kanske skulle passa under många olika. :shock: Men hur som helst denna bil: http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=4 ... ilhuddinge har jag kollat in på nätet. För det första, är den prisvärd?
Och sen Avensis med ett par på nacken med automat, är det nått att ha? Funkar den bra? varit problem med den? Hur är den att dra husvagn med? Jag hade en Camry förut med automat och drog vagn med, tyckte den växla så jäkligt hela tiden. Nån som har erfarenhet av Avensis med Auto?
Användarens profilbild
Engen
Inlägg: 72
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 18:48:50
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: avesis automat..

Inlägg av Engen »

generellt sett bilar med automat låder som är 4 växlade vill gärna växla en del när det går tungt.. men värt att kika efter är om du har lock upp på 3an och 4ans växel.. då kan man slippa mycket av växlandet om man dessutom kan låsa 3 växeln i ett eget läge..( husvagns läge typ) kan man få bort mycket växlande.... 5 växlade låder upplever jag inte växlar lika ofta när det går tungt...
.

min erfarenhet iaf..!

MVH/ adde
Skriv svar