Råd: Ska jag byta bil?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Snell
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 13:48:23
Bilmodell: Corolla Verso
Årsmodell: 2002
PostOrt: Skoghall
Land (Country): Sverige

Råd: Ska jag byta bil?

Inlägg av Snell »

Hej!

Jag äger idag en Toyota Corolla Verso 2002 som jag är mycket nöjd med. Den har gått 5000 mil.

Dock arbetar jag som säljare och kör bilen i jobbet. Jag känner därför att jag vill ha en bil som är mer "tjänstebil"-typen och mer representabel så att säga ;) och har därför sneglat en del på en nyare Avensis combi (har barn så combi är ett måste)

Hittade en Avensis 2,0 Executive 2006 som gått 15 000 mil och jag undrar om ni tycker att det är värt att sälja alt. byta bort min Corolla 2002 som gått 5000 mil mot denna avensis?

MVH

Henrik
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Råd: Ska jag byta bil?

Inlägg av Jonex »

Rent ekonomiskt solklart nej, föreställ dig värdeminskningen på din bil som gått 5000 mil mot nypris och gör samma sak med Avensisen.. blir en viss skillnad.
Sen går det inte att komma ifrån att Avensisen som gått 15 000 snart också gått 20 000 vilket innebär vissa service/reparationskostnader.

Men, du kan ju ha tur och hitta en Avensis som redan bytt en del delar av olika orsaker.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Skriv svar