KE70 Delar

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Zernik
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 24 apr 2013, 20:43:37
Bilmodell: Supra MKIV
Årsmodell: 1994

KE70 Delar

Inlägg av Zernik »

Tjena !

Köpte min första ke70 idag :D . Så nu är ju stora frågan vart man kan få tag på coilovers, skärm backspeglar, quadlights, eller kanske om någon här på forumet har något kul som kanske en 4age till salu. Tacksam för alla svar om sidor eller om någon har hemma.

Mvh Jesper !
Zvahn
Inlägg: 26
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 17:35:31
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 1990
PostOrt: Gullspång
Land (Country): Sverige

Re: KE70 Delar

Inlägg av Zvahn »

Enklast är nog ebay om du letar efter quadlights och fender mirrors, men det brukar va asien eller australien man får kolla. Har för mig jag köpte mina från malaysia.
Coilovers däremot kan du ta från ae86 så då är det mest prislappen som avgör vad och vart du köper. Topplagringen passar inte på gamla ke karossen, annan bultdelning.
/David
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: KE70 Delar

Inlägg av Dale »

Köper ni prylar från marknader som asien eller australien så tänk på att där är det som att köra båt. Ratten på fel sida och bilarna kör på felsida fast de e ju rätt för dom. Betyder att halvljuset från dessa länder kommer att bländas och kommer inte godkännas i bilprovningen. Är dom besvärliga så letar dom efter en E-märkning med som oftast saknas från dessa marknader.

Och frexten ebay. Det är ingen affär utan en handelsplats som blocket, tradera eller anslagstavlan uppe vid kiosken.

Fast det där kanske ni redan har koll på.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Zernik
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 24 apr 2013, 20:43:37
Bilmodell: Supra MKIV
Årsmodell: 1994

Re: KE70 Delar

Inlägg av Zernik »

Tack för svaren jag har kollat mycket på ebay och tror att det får bli därifrån för hittar inget annat ställe. Så ae86 coilsen passar bolt on förutom topplagringen ? Räcker det att göra nya hål i fjäderbenstornen?

Med vänlig hälsning Jesper
Skriv svar