Renovera bromsar.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
tonfisken
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 13:06:31
Bilmodell: MR2 2.0 L Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: 43264
Land (Country): Sverige

Renovera bromsar.

Inlägg av tonfisken »

Hejsan! Jag undrar om det finns någon renoveringssats för bromsar till en MR2 -91?

Ena frambromsen låg på så jag hade isär den och det visade sig att det gått hål i damasken som i sin tur ledde till rost/smuts-ring på kolven. Polera upp kolven och pressa tillbaka den samt lagade hålet med silikon provisoriskt för att sedan göra en mer grundlig lagning.

Någon som vet var man kan få tag på antingen en renoveringssats eller liknande?

Mvh Johannes
MR2 Turbo -91
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: Renovera bromsar.

Inlägg av Gt-4 »

Tror nästan att de enda stället är på Toyota..
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: Renovera bromsar.

Inlägg av Impreza »

ops dubbelpost
Senast redigerad av Impreza den tor 03 sep 2009, 21:03:10, redigerad totalt 1 gånger.
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: Renovera bromsar.

Inlägg av Impreza »

Impreza skrev:
tonfisken skrev:Hejsan! Jag undrar om det finns någon renoveringssats för bromsar till en MR2 -91?

Ena frambromsen låg på så jag hade isär den och det visade sig att det gått hål i damasken som i sin tur ledde till rost/smuts-ring på kolven. Polera upp kolven och pressa tillbaka den samt lagade hålet med silikon provisoriskt för att sedan göra en mer grundlig lagning.

Någon som vet var man kan få tag på antingen en renoveringssats eller liknande?

Mvh Johannes
Antingen köper du lösa kolv-damasker på toyota eller så köper du en renoveringsats för 2hjul på ebay.
Jag gav runt 500kr för en komplett sats fram inklusive frakt till dörren på ebay.co.uk (bigred heter firman)
Eller så tar du de dyra o enkla alternativer toyota!
Där kostar en sats för ett ok runt 800kr .

jag renoverade mina igår med renoveringsats från bigred -ebay och de blev kalsabra. fick alla packningar o massa andra tillbehör. Helt klart värt priset.
MVH Dennis
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
ST185
Inlägg: 106
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:25:22
Bilmodell: Celica GT-four
Årsmodell: 1995

Re: Renovera bromsar.

Inlägg av ST185 »

Vilken toyota var du på? De gånger jag behövt en repsats till oken har de bara sålt i par och där ingår alla tätningar till oket.
Tror jag gav 400-500kr för en sats till bak oken på 205:an.
tonfisken
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 13:06:31
Bilmodell: MR2 2.0 L Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: 43264
Land (Country): Sverige

Re: Renovera bromsar.

Inlägg av tonfisken »

Impreza skrev:
Impreza skrev:
tonfisken skrev:Hejsan! Jag undrar om det finns någon renoveringssats för bromsar till en MR2 -91?

Ena frambromsen låg på så jag hade isär den och det visade sig att det gått hål i damasken som i sin tur ledde till rost/smuts-ring på kolven. Polera upp kolven och pressa tillbaka den samt lagade hålet med silikon provisoriskt för att sedan göra en mer grundlig lagning.

Någon som vet var man kan få tag på antingen en renoveringssats eller liknande?

Mvh Johannes
Antingen köper du lösa kolv-damasker på toyota eller så köper du en renoveringsats för 2hjul på ebay.
Jag gav runt 500kr för en komplett sats fram inklusive frakt till dörren på ebay.co.uk (bigred heter firman)
Eller så tar du de dyra o enkla alternativer toyota!
Där kostar en sats för ett ok runt 800kr .

jag renoverade mina igår med renoveringsats från bigred -ebay och de blev kalsabra. fick alla packningar o massa andra tillbehör. Helt klart värt priset.
MVH Dennis
Det låter ju hel najs med den satsen ifrån ebay om det funkade så bra? Det känns ju helt klart bättre att göra det ordentligt än provisoriskt (som senare inte brukar bli bytta :P)
Ja men då har jag ju iaf 2 alternativ, tackar!
MR2 Turbo -91
Skriv svar