Ny corolla köpare

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
tommykn
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 18:57:24
Bilmodell: Toyota Corolla T-sport Compr
Årsmodell: 2006
PostOrt: Hässleholm
Land (Country): Sverige

Re: Ny corolla köpare

Inlägg av tommykn »

Rostskyddet är ett skämt. Jag har underredsbehandlat såväl min T-Sport från -03 som min nuvarande T-Sport Compressor hos Dinol. Kolla under bilen, så blir du mörkrädd :shock:
Toyota Corolla T-sport Compressor -06
Toyota MR2 W3 -00
SAAB 9-5 Aero -00 steg 4
BMW Isetta -55
BMW F800R Chris Pfeiffer -10
Vossen
Inlägg: 125
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 20:01:50
Bilmodell: Corolla G6R Blacktop
Årsmodell: 99
PostOrt: Floda
Land (Country): Sverige

Re: Ny corolla köpare

Inlägg av Vossen »

Neblade skrev:OBS att jag skrev stora servicen. ;) Och med "inte någon speciell service" syftade jag på att man slipper byte av kamrem.

Normal service = byte av olja och luftfilter (mm.) görs alltid en gång om året/allternativt om man kör långt efter någon mil-intervall. Så servar man efter serviceboken så ska det ju inte vara några problem på den fronten (kan man tycka). Men visst, kör man bara korta sträckor med mycket kallstart kan det vara värt att byta olja(+filter) oftare.

Jag har iof. fått vanan att byta olja en gång i halvåret, men det är mer någon pedantisk avvikelse snarare än motorns behov. Oljan är ju fortfarande nästan gyllenbrun. :)
bara bra att du byter olja en gång i halvårets då vvti motorn är känslig som fan om inte oljan sköts rätt kolvringarna fastar och bilen drar en heldel olja bytte ett tag 2-3 shortblock i månaden på dessa så du skall fortsaätta att byta olja en gång i halvåret
Skriv svar