Svag Avensis

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Svag Avensis

Inlägg av PierreW »

Vad man kan göra mer, eller rättare sagt verkstan är att köra bilen med IT2:an inkopplad och jämföra ÄR-värden med BÖR-värden. Kanske du kan få med dig en mek ut på en sväng o han kollar detta medans du "möööar" på motorvägen ;) . Har varit lite allmänt strul med slappa kamkedjor och krånglande VVT-i drev på Toyotas motorer.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Svenna
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 20 apr 2010, 18:03:57
Bilmodell: Avensis T27
Årsmodell: 2011
PostOrt: 81251
Land (Country): Sverige

Re: Svag Avensis

Inlägg av Svenna »

Nja..Jag tror inte på att dom vet så mycke på den lokala Toyota verkstaden här i Sandviken...
Däremot har jag kontaktat en kille jag känner i Stockolm som jobbar på Toyota där..med mångårig erfarenhet.
Så nu är det kollat att den senaste data boxen sitter i...klart.
Men han ska kolla upp lite andra serviceåtgärder till den här motorn..
Så fortsättning följer...
Angående "knacksensorn" så ska det bli en felkod om den inte fungerar som den ska enligt honom..

Ska nu prova hur den går med Shells V-Power bensin..
JEP
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 13:11:13
Bilmodell: Avensis 2.0 vvti
Årsmodell: 2003

Re: Svag Avensis

Inlägg av JEP »

Hej,

Hur har det gått med detta så här 1½ år efteråt? :)
Användarens profilbild
Engen
Inlägg: 72
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 18:48:50
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Svag Avensis

Inlägg av Engen »

Ej toyota relaterat inlägg direkt, men på vovlo 850 GLT 20v motorn är insuget delat i 2 kanaler en större och en mindre , den mindre öppnas med ett vacum system efter 3000 varv,, Detta system hade jag läckage på min 850 och då betedde den sig exact så som du beskriver,,,, jag vet inte hur toyota motorerna funkar om det ens finns något liknande system på dom, jag bara spånar !!alla värden va bra på den med / E
Skriv svar