Toyota Urban Cruiser

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Toyota Urban Cruiser
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 24 aug 2010, 14:05:52
Bilmodell: Toyota Urban Cruiser
Årsmodell: 2009
PostOrt: Fristad
Land (Country): Sverige

Toyota Urban Cruiser

Inlägg av Toyota Urban Cruiser »

Har en Toyota Urban Cruiser som har rullat 1500 mil, det är någon gummibussning vid motorn som för oväsen ( det går någon eller några kablar genom detta gummi) verkstaden smörjade och då blev det tyst. Dagen efter var det tillbaka, man hör ljudet vid låg hastighet, någon som känner till mer om detta fel?

Mvh Janne
Senast redigerad av Fnys den tis 24 aug 2010, 17:12:43, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Tråd flyttad
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Toyota Urban Cruiser

Inlägg av KACE80 »

Bra du hittade hit :)
Nu låter jag någon mer kunnig svara på dina frågor...
Anton
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Toyota Urban Cruiser

Inlägg av PierreW »

Toyota Urban Cruiser skrev:Har en Toyota Urban Cruiser som har rullat 1500 mil, det är någon gummibussning vid motorn som för oväsen ( det går någon eller några kablar genom detta gummi) verkstaden smörjade och då blev det tyst. Dagen efter var det tillbaka, man hör ljudet vid låg hastighet, någon som känner till mer om detta fel?

Mvh Janne

Hej "granne?" :mrgreen:

Jag har GARANTI, fixa de. Säger du till verkstan ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Toyota Urban Cruiser
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 24 aug 2010, 14:05:52
Bilmodell: Toyota Urban Cruiser
Årsmodell: 2009
PostOrt: Fristad
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Urban Cruiser

Inlägg av Toyota Urban Cruiser »

PierreW skrev:
Toyota Urban Cruiser skrev:Har en Toyota Urban Cruiser som har rullat 1500 mil, det är någon gummibussning vid motorn som för oväsen ( det går någon eller några kablar genom detta gummi) verkstaden smörjade och då blev det tyst. Dagen efter var det tillbaka, man hör ljudet vid låg hastighet, någon som känner till mer om detta fel?

Mvh Janne

Hej "granne?" :mrgreen:

Jag har GARANTI, fixa de. Säger du till verkstan ;)

Ja hej "granne" :mrgreen:

Lämnar bilen imorgon och får låna en annan tills de fått bort felet :thumbup:
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: Toyota Urban Cruiser

Inlägg av Erkan »

Berätta gärna vad det vad för fel när bilen är klar!
PartyBoy
Inlägg: 189
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 19:18:36
Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
Årsmodell: 2013

Re: Toyota Urban Cruiser

Inlägg av PartyBoy »

Jag tog in våran Urban demo för ett tag sedan då det var ett jävla otrevligt oljud i denna. Det visade sig att växelvajrarna sitter i en gummiupphängning under bilen, vilket detta ljud kom ifrån. Bara att släppa loss, klena massa silikonfett och sen vart den bättre än ny! Kanske är detta fel på din bil oxå? Jag har dock aldrig mer stött på detta felet!
---------------------------
Toyota Mek
Skriv svar