Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Pugho skrev:#3 är troligtvis "cold start injector time switch" vilket innebär att den inte är en rent resistiv givare. Dock kan man kolla om den är ok med en multimeter ändå.
Den här switchen ska ha 30-50 ohm vid under 10 grader och 70-90 ohm över 25 grader. Dessutom ska resistansen mellan det vänstra stiftet (om man tittar rakt in i kontaktstycket med "snäppet" neråt) och jord ligga runt 30-90 ohm.
Tack! Också en gissning vi hade men var inte säkra. Ska mäta upp och kolla på Torsdag igen.
Tobbera skrev:TIPS! Koppla isär kontakten till kallstartsinjektorn som sitter vid insuget. Jag tror det är den man ser precis bakom på bilden du lagt upp. Om tempgivaren är kass så sprutar den in soppa genom den injektorn även när motorn är varm. Koppla isär den först när bilen blivit varm och börjar gå dåligt.
KelMer skrev:Hej Fnys
Kommer in lite sent hära i diskutionen, men jag undrar vad du har för repmanual?
Har nämligen en väldigt bra på pdf (608 sidor) som jag skulle kunna maila dig!!!
Den täcker 3s-ge, 5s-fe och 3s-gte.
Det är nog precis den jag har som jag fick utav Dale:
Toyota 3S-GE & 3S-GTE & 5S-FE Engine Repair Manual.pdf (608 sidor)
Kunde inte hitta något om givarnas värden ändå Finns det i den och vilken sida?
Tyvärr, har suttit å letat, men jag hittar inte det, är oxå lite osäker på vilka givare dessa är!
Det är nog samma manual
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Mätte upp "cold start injector time switch" och den levererade rätt värde. Efter nya tändstift går motorn som den ska. Får väl hoppas det var så enkelt?
Äntligen!!!
Jätteglad att det (tydligen) bara var tändstiften det var fel på.
Efter att ha bytt tändstift stod vi på parkeringen med motorn igång och väntade på att den skulle bli varm. Märktes ingenting då. Körde en sväng och körde rätt hårt (för det är då hoppande i motorn märks mest) men det verkar vara helt omöjligt att få motorn att hoppa igen
STORT TACK till Dale (support på platsen), Roger (support på platsen), Cyrix (telesupport), Neblade (msn support) och alla ni andra som lagt ned tid på att hjälpa mig med att få igång bilen.
Nu ska jag gå och elda på gamla BOSH stift. "Tråd kan låsas" som vi brukar säga
Har kört 100 mil och nu är problemet tillbaka och motorn beter sig exakt likadant som innan.
Kan det ha hänt någonting med ett tändstift/tändstiften redan och i så fall är det antagligen någonting som "käkar upp" stiftet/stiften?
Fick ett tips och behöver hjälp av er:
Är det brytarspets eller elektronisk tändning på min bil?
Brytarspets - Ställ in brytaravståndet
Elektronisk tändning - Dålig tändspole
Glenn skrev:Det är elektroniskt tändsystem på den, det har nog alla japanska bilar av dom årsmodellerna.
Om den käkar stift (vilket jag inte är så säker på att den gör) skulle jag iofs inte misstänkt tändsystemet i första hand.
dra ur ett stift och kolla färgen och om det ser slitet ut (mjuka kanter)
Stiften är ju precis nya
Ska beställa fördelare och rotor först. Även om jag inte tror att det är felet så behövdes dom bytas sist jag kikade på dom.