hålla rosten borta!!

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Tindra
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 04 dec 2010, 22:16:17
Bilmodell: Toyota Corolla 1,6 5dr
Årsmodell: 2001
Ort: Växjö

hålla rosten borta!!

Inlägg av Tindra »

Jag har lite funderingar ang. rostskydd. På min Toyota Corolla är det s.k. öppna skärmkanter bak, alltså inga plast eller gummilister som sitter fast på insidan, vet att man kan köpa till det men är det bättre eller sämre? Sen undrar jag också om någon även har tips för att underhållsskydda bilen från rost i övrigt? Har funderat på underredsbehandling men kostar ganska mycket och bilen under är superfräsch. Någon med liknande tankar eller erfarenheter?
dontony
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 17:08:53
Bilmodell: Land cruiser 100
Årsmodell: 2005
PostOrt: 86135
Land (Country): Sverige
Ort: Timrå

Re: hålla rosten borta!!

Inlägg av dontony »

Tindra skrev:Jag har lite funderingar ang. rostskydd. På min Toyota Corolla är det s.k. öppna skärmkanter bak, alltså inga plast eller gummilister som sitter fast på insidan, vet att man kan köpa till det men är det bättre eller sämre? Sen undrar jag också om någon även har tips för att underhållsskydda bilen från rost i övrigt? Har funderat på underredsbehandling men kostar ganska mycket och bilen under är superfräsch. Någon med liknande tankar eller erfarenheter?

Det är bara att göra en riktig underredesbehandling. Du har igen de i längden.
å på läpparna på skärmkanterna kan man fylla ut med massa
Tindra
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 04 dec 2010, 22:16:17
Bilmodell: Toyota Corolla 1,6 5dr
Årsmodell: 2001
Ort: Växjö

Re: hålla rosten borta!!

Inlägg av Tindra »

Ok, vad är det för massa man ska ha till det? Det finns ingen risk att det tränger in smuts och fukt som inte sen kommer ut?
dontony
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 17:08:53
Bilmodell: Land cruiser 100
Årsmodell: 2005
PostOrt: 86135
Land (Country): Sverige
Ort: Timrå

Re: hålla rosten borta!!

Inlägg av dontony »

Det finns riktig massa som stöter bort fukt. Går du på firman där du ska köpa detta så vet de va du ska ha. Förr pensla man tjära. Sånt man använder som asfaltsklister
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: hålla rosten borta!!

Inlägg av cheetah1 »

Kika annars på att göra en fullständig rostskyddsbehandling hos nån firma, misstänker dock att det kan bli ganska dyrt..
dontony
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 17:08:53
Bilmodell: Land cruiser 100
Årsmodell: 2005
PostOrt: 86135
Land (Country): Sverige
Ort: Timrå

Re: hålla rosten borta!!

Inlägg av dontony »

Skulle oxså nog lämna in bilen. för de har grejer å vet vart smygställerna är om det är en inarbetad firma. Så de fyller med hålrumsmassa...
Skriv svar