Krock med rådjur ikväll:(

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Tindra
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 04 dec 2010, 22:16:17
Bilmodell: Toyota Corolla 1,6 5dr
Årsmodell: 2001
Ort: Växjö

Krock med rådjur ikväll:(

Inlägg av Tindra »

Hej! Jag har något råkigt att berätta, min fina pärla fick ikväll närkontakt med ett rådjur som bara flög upp på vägen blixtsnabbt, jag hann inte ens nudda bromspedalen innan det small. Huven fick sig en rejäl törn där också lacken sprack samt. höger framskärm blev lite vriden eller krökt, den fick även en buckla under blinkersen. Så här innan jul och allt!:( Jag har anmält det till polisen och ska kontakta försäkringsbolaget på måndag morgon. Men verkstaden lär ju inte hinna fixa den innan jul direkt, tror jag inte iallafall....eller??

Behöver hela huven lackas om?

Kan de på verkstäder rikta upp skärmar och mindre bucklor med fina resultat?

Hur länge kan det tänkas att verkstaden behöver ha bilen?

Någon som råkat ut för liknande skador? Priser? Det går ju på min försäkring men iallafall.
Speedo
Inlägg: 366
Blev medlem: tis 01 sep 2009, 21:12:45
Bilmodell: Avensis Touring
Årsmodell: 2002
PostOrt: Umeå

Re: Krock med rådjur ikväll:(

Inlägg av Speedo »

Hur gick det med bilen?
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Krock med rådjur ikväll:(

Inlägg av mortil »

Fy va tråkigt. råkade ju ut för en liknande grej för ett tag sen. dock kom rådjuret undan men bilen fick smaka vajerräcke.

du kan nog förvänta dig att det tar ett tag och få det lagat. nu vet ja inte hur de ser ut där du lämnar in den hur mycke dom har bokat. men oftast brukar dom ha mycke göra såhär års.
Skriv svar