S: Säljes Toyota Celica -75 Fastback

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Humlan
Årsmodell: 0

S: Säljes Toyota Celica -75 Fastback

Inlägg av Humlan »

Funderar på att sälja min Toyota Celica -75 fastback.

Den behöver kärlek och jag har inte tid med den.
Tanken har varit hela tiden att fixa till den helt original.
(tidigare ägare har gjort en hel del konstiga saker.. :shock:
Toyan.jpg
Toyan.jpg (30.04 KiB) Visad 1740 gånger
Någon som kan vara intresserad av min lilla bil?
Senast redigerad av Humlan den mån 04 jul 2011, 15:14:56, redigerad totalt 1 gånger.
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Re: S: Säljes Toyota Celica -75 Fastback

Inlägg av cheetah1 »

Riktpris, fler bilder och vilken landsände finns den i?

Skick? Mycket rost? Vad behöver man fixa för att den ska vara tipptopp?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn »

skulle gärna ha en sådan, men just nu är det ont om plats :( ..vad är det för prisläge då ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Humlan

Inlägg av Humlan »

Bilen är i hyfsat bruksskick och till helgen skall jag köra ut den ur garaget och ta lite bilder som jag lägger ut här.

Ang rost så är det mycket lite av den sorten. :clap:
Lacken är INTE förstklassig kan man säga utan överdrift. :shock:
Kamkedjan MÅSTE bytas pronto! :o
Tidigare ägare hade tydligen en förkärlek för stora hål i inredningen, troligen för högtalare som sedan har tagits bort. :thumbdown:
Handtag var tydligen inte heller något som den personen tyckte att bilen behövde (dock finns handtaget kvar) :thumbup:
Om man sätter väldigt mörk solfilm på rutorna, rekommenderar jag att man INTE krafsar på den med vassa saker...
Det blir mycket fula märken av det :?
Takklädseln måste limmas fast igen, alt. BYTAS!
Men stereon är det absolut inget fel på, trots att det är länge sen den va det ballaste man kunde ha :thumbup:

"Lilla blå" har stått i varmgarage sen jag köpten den 1996, och jag tycker synd om den när den bara får stå där ensam och övergiven.

Förra sommaren fick den komma ut på några bilträffar och den väcker alltid uppmärksamhet då detta är USA modellen.
Det togs enbart in 5 st av dem eftersom inte avgasreningen godkännes, och då gjorde man som så här:
Nu kommer jag inte ihåg exakt åt vilket håll det blev, bilen är reg. som en 75, men är egentligen en 76 (eller 74) för avgasreningen skulle bli godkänd.

Personligen tycker jag MYCKET om "lilla blå"

Mer bilder kommer till helgen
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed

Inlägg av cheetah1 »

Usch, är den såpass fin vill du väl ha en hyfsad slant förstår jag?
Humlan

Inlägg av Humlan »

Jaha, det blir aldrig som man tänkt sig här i livet.
Det blev ju ett liiite åskväder här för ett tag sen.. :wtf:
Alla elektronikgrejer gick åt skogen.. inkl. digitalkameran och datorn.
Plus att vi byter tak på huset samtidigt..
Därför har jag inte kunnat svara varken på Pm eller lägga in bilder. :thumbdown:
Nu har jag ny dator, men ingen kamera... ännu...

För att svara på alla PM på en gång:

Vänta tills jag har lagt in bilder på bilen, så får ni bilda er en uppfattning då.
Det är ingen 5000:- bil, och jag är inte heller "behov" av att sälja den heller.
Tycker mest att det är synd att den bara står i garaget.

Men som sagt, så fort ekonomin tillåter ett inköp av ny kamera (den gick ju en hel del pengar till ny dator, tv, mobiltfner, modem, mm mm) så ska jag lägga ut bilder här.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn »

Jag hoppas du kollade med hemförsäkringen ? ..en kompis blev av med en del elektronik vid ett blixtnedlsag och hade inte ens tänkt på att försäkringen kunde täcka det, men när han kollade gjorde den det och hanf ick ny laptop, mobiltelefon och video typ.. eller ja,. han fick ersättning för dom.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar