FT-86 och lillasyster?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: FT-86 och lillasyster?

Inlägg av Glenn »

Låter ju bra.

Camryn saknar jag dock, det var den absolut mest intressanta "vardagsbilen" i toyotas modellprogram, riktigt fina och den direkta motsvarigheten till saaben jag kör till vardags nu..

Min f.d kollega hade en camry av sista årsmodellen i sverige, full av utrustning, otroligt trevlig bil, skulle gärna ha en sådan när dom sjunkit lite till i pris.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Tipx
Pay User
Bilmodell: Celica RA23
Årsmodell: 77
PostOrt: Grödinge
Land (Country): Sweden
Kontakt:

Inlägg av Tipx »

Ja
Postade ett video klipp under bilder å filmer på en test av den nya
Den med v6:a eller hybriden skulle vara trevligt å importera..
Lite synd att vissa bara finns på vissa kontinenter,
om en toyota producerar en modell som det finns intresse av, varför få då inte en kund beställa den även ifall kunden får vänta ett tag på den. 8-)
Ge det kunden den vill ha om det nu finns tillverkat.. :thumbup:
Ra23 -77
Bruksis.
Skoda Octavia -19
Auris hybrid combi -17
St162 -88 -såld (gick landskamp sverige-norge 2011 folkrace öde okänd)
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn »

Personen som ägde camryn var riktigt irriterad på toyota för att dom dels slutade importera bilen, och dessutom inte tog in hybriden vilket var den han egetligen var mest intresserad av.

Dock var ju totyotahandlaren i sin tur sur på toyota sweden/europe som tog dessa korkade beslut.. dom ville ju gärna fortsätta sälja bilarna.

Jag tror inte hans nästa bil blir en toyota efterssom det egentligen inte finns nån motsvarighet, möjligen en lexus då.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
harntabo
Bilmodell: Solara
Årsmodell: 2006
PostOrt: Härnösand

Inlägg av harntabo »

Det finns så många roliga modeller från Toyota som aldrig når Sverige :-| . Min Camry Solara -06 3.3 V6 aut. tror jag tex hade blivit en succe som gubbracer - stort baksäte och en skuff som man kan sova tre i;-)
Toyota Solara 3.3 2006 - bruksbilen
darkjak
Bilmodell: Celica ST162
Årsmodell: 1988

Inlägg av darkjak »

Tipx skrev:När vi köpte våran avensis igår på toyotacenter medelade dom att FT-86 kommer att tas in under nästa år.
(han ville väl sälja in den redan nu,, pris osäkert men den hamnar över 200 000)
Men det är lite synd att den bara har 2 sitt plattser.
Skulle vilja ha 4 som celican. :P
Nu är ju jag ungkarl, men...

Jag är fett osugen på att betala extra för att fölänga bilen och göra den krocksäker för passagerare i baksätet. Jag är inte sugen på den extra vikten som kommer att förstöra såväl bränsleförbrukning, prestanda och utseende.

Fast jag är nu mer intresserad av baby-86.
Bild
Toyota Celica ST162
Senast uppdaterad: 6 mars 2009
Skriv svar